• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 20 تیر 1403
کد مطلب : 229696
+
-

بازگشت مکرون از سقوط

ترس از روی کار آمدن راست افراطی در فرانسه باعث شد که رأی‌دهندگان فرانسوی بار دیگر مانع قدرت گرفتن «مارین لوپن»، رهبر حزب افراطی جبهه ملی و مخالف سرسخت «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه شوند. درحالی‌که حزب حاکم امانوئل مکرون در دور اول انتخابات به دلیل پیشروی راست‌گرایان تا آستانه سقوط رفته بود، اما در دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه، حزب مکرون توانست نجات یابد. در این گزارش 4نکته مهم درباره انتخابات فرانسه را بررسی خواهیم کرد:
  کار دشوار اداره فرانسه: دشواری کار دولت در فرانسه به دلیل تقسیم آرای انتخابات میان احزاب گوناگون و تقسیم 577 کرسی مجلس ملی میان احزاب چپ، مرکز و راست افراطی پس از انتخابات اخیر. (هیچ حزبی نزدیک به اکثریت نیست و همه 200کرسی در مجلس کمتر دارند.)
  افزایش کرسی‌های راست‌گرایان حزب لوپن: اگرچه حزب راست افراطی جبهه ملی به رهبری لوپن نتوانسته قدرت تشکیل دولت را به‌ دست آورد، اما کرسی‌های راست‌گرایان افراطی در پارلمان فرانسه افزایش یافته و این به‌معنای افزایش قدرت لوپن برای مخالفت با برنامه‌های مکرون است.
  سیاستمداران افراطی چپ، برنده انتخابات: در شرایطی که حزب رئیس‌جمهور فرانسه جایگاه اکثریتی خود در انتخابات زودهنگام پارلمانی را از دست داده، اما حزب چپ افراطی در فرانسه اکثریت کرسی‌ها را به‌دست آورده است؛ حزبی که با اسرائیل رابطه خیلی گرمی ندارد و یهودی‌ستیزی گسترده در فرانسه را انکار می‌کند و به جای رابطه با آمریکا بر نزدیک شدن به آمریکای لاتین تأکید دارد.
  نجات مکرون از سقوط حتمی: یک هفته پیش حزب مکرون به سمت فاجعه پیش رفت و انتخابات زودهنگام او باعث شد تا مخالف سرسختش، یعنی مارین لوپن به شانس اول برای تشکیل دولت در فرانسه نزدیک شود، اما دور دوم انتخابات، مکرون را از سقوط نجات داد و چپ‌گرایان افراطی بیشترین کرسی را در پارلمان به‌دست آوردند. مکرون اکنون به دنبال ائتلاف با چپ‌هاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید