• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 20 تیر 1403
کد مطلب : 229689
+
-

۵ توطئه برای به چالش کشیدن امنیت انتخابات

سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد امنیت انتخابات در گفت‌وگو با ایرنا جزئیات ۵توطئه دشمنان برای به چالش کشیدن امنیت انتخابات را تشریح کرد که محورهای آن را در ادامه می‌خوانید.

  بخش نخست «تحریم انتخابات» بود. هدف‌گذاری آنها این بود که مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را به زیر 20درصد برسانند و با استناد به آن اعلام کنند که این نظام فاقد مقبولیت و مشروعیت است.

  دوقطبی‌سازی دومین راهبرد اخلال در برگزاری انتخابات بود که دشمنان تلاش کردند به نام طرفداری از یک کاندیدا، کاندیداهای دیگر را تحریک و درنهایت درگیری خیابانی و آشوب ایجاد کنند.

  تخریب زیرساخت‌ها راهبرد سوم برای به چالش کشیدن امنیت انتخابات بود. دشمنان تلاش کردند با اجیر کردن افراد بدسابقه و همچنین حملات سایبری اقدام به تخریب زیرساخت‌های برگزاری انتخابات و قطع فیبرهای نوری کنند.

  ناامن‌سازی یکی از راهبردهای دیگر برای کاهش مشارکت در انتخابات بود. در مرحله نخست انتخابات تعداد قابل‌توجهی از تروریست‌ها قبل از انجام هر گونه عملیاتی دستگیر شدند.

   طرح موضوع تقلب راهبرد دیگر دشمنان برای کاهش امنیت انتخابات بود. آنها تلاش کردند مسئله تقلب را مطرح و سابقه تلخ سال1388 را تکرار کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید