• یکشنبه 24 تیر 1403
  • الأحَد 7 محرم 1446
  • 2024 Jul 14
چهار شنبه 20 تیر 1403
کد مطلب : 229625
+
-

مجالس روضه‌ای از دل تاریخ

هیئت دلریش در خیابان جمهوری اسلامی
اگر می‌خواهید در دهه اول محرم به یک هیئت قدیمی بروید که در آن اولویت برنامه‌ها، شعر و روضه عاشورایی باشد، حتما سری به هیئت دلریش در خیابان جمهوری اسلامی تهران بزنید که از هیئت‌های سنتی و قدیمی است و مخاطبان خاص خود را دارد. این هیئت تمرکز جدی روی شعر اصیل و روضه دارد و مؤسس آن، ۲۴۰ سال پیش شاعری به نام دلریش بوده است.

کربلایی‌های مقیم تهران
یکی از مکان‌های مهم در ایام محرم، حسینیه کربلایی‌های مقیم تهران در چهارراه گلوبندک است که این روزها محلی برای حضور عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) و شهیدان کربلاست. این مکان مذهبی حدود 5دهه است که پاتوق اصلی گروهی از کربلایی‌های ساکن در پایتخت ایران است و علاقه‌مندان به برنامه‌های ویژه‌ماه محرم هم در آن شرکت می‌کنند.

عزاداران بوعلی نیاوران
تکیه حصار بوعلی نیاوران تهران یکی از تکیه‌های قدیمی تهران است که از گذشته‌های دور میزبان عزاداران حسینی بوده و تاریخچه پرفراز و نشیبی هم دارد. از برنامه‌های مهم این تکیه، علم‌گردانی و حجله‌گردانی است که مخاطبان زیادی دارد. اگر علاقه‌مند به برنامه‌های سنتی هیئت‌های قدیمی تهران هستید، حتما در ایام محرم به تکیه حصار بوعلی نیاوران سری بزنید.

امامین کاظمین دولت‌آباد
یکی از مکان‌های قدیمی که از سال‌های دور میزبان عزاداران حسینی بوده و هنوز هم برنامه‌های متنوعی در ایام محرم دارد، حسینیه امامین کاظمین دولت‌آباد است. این حسینیه از ابتدای محرم تا شب سیزدهم محرم‌الحرام مراسم ویژه‌ای دارد. همچنین صبح روز دهم مراسم مقتل‌خوانی در این مکان برگزار می‌شود که مخاطبان بسیاری دارد. این مکان در خیابان گلبرگ شمالی دولت‌آباد قرار دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید