• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 19 تیر 1403
کد مطلب : 229550
+
-

7هزار کودک کار و خیابان زیر چتر شهرداری

ساماندهی کودکان کار و خیابان در اولویت کار قرارگاه اجتماعی قرار دارد و این موضوع از طریق هم‌افزایی شهرداری تهران و سایر نهادها و دستگاه‌های متولی مانند سازمان بهزیستی با جدیت پیگیری می‌شود. نکته قابل تامل در موضوع کودکان کار و خیابان، حضور کودکان اتباع است که رسیدگی به وضعیت آنها باید از سوی اداره اتباع صورت گیرد. شاید همین امر علت شکست طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان در پایتخت بوده است؛ از این‌رو اداره اتباع در راستای سامان‌بخشی به وضعیت کودکان کار در تهران به موضوع ورود کرده و قرار است برای آنها شناسنامه صادر کند. اشرف محسنی، کارشناس اداره اتباع از آخرین وضعیت کودکان کار و خیابان در تهران اطلاعات خوبی ارائه کرده است.
پیش از اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه کودکان کار و خیابان، تهران شرایط بسیار بدی داشت، اما وضعیت امروز نشان می‌دهد که شهرداری تهران در این طرح خوب عمل کرده است.
پیش از شروع طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، قوانین بازدارنده نبود؛ از این‌رو با همکاری دادستانی احکام و ابلاغیه‌های جدید صادر و مشکل قوانین قدیمی رفع شد.
بازدارندگی قوانین باعث می‌شود خانواده‌ها از ترس باطل شدن مدرک اقامت‌شان اجازه کار به کودکانشان ندهند.
در گذشته به‌دلیل بازدارنده نبودن قوانین، اتباع از آزادی عمل زیادی برخوردار بودند، اما امروز به واسطه قوانین جدید با اتباع متخلف برخورد جدی می‌شود.
انگشت‌نگاری کودکان کار توسط اداره اتباع صورت می‌گیرد که گام بزرگی در حوزه ساماندهی کودکان کار محسوب می‌شود.
برای کودکان کار اتباعی که مجاز هستند، اثرانگشت و شناسنامه تعریف خواهد شد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید