• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 18 تیر 1403
کد مطلب : 229419
+
-

دستگیری عاملان شهادت 2مأمور مدافع آرای انتخابات

داخلی
دستگیری عاملان شهادت 2مأمور مدافع آرای انتخابات

یک هفته پس از حمله تروریستی به ‌خودروی حامل صندوق رأی در سیستان و بلوچستان که به شهادت 2نفر از نیروهای انتظامی منجر شد، اداره اطلاعات از دستگیری 8تروریست در این زمینه خبر داد.
به گزارش همشهری، بامداد نهم تیرماه و دقایقی پس از پایان رأی‌گیری در نخستین مرحله انتخابات ریاست‌جمهوری مسئولان صندوق آرای مسجد فاروق اعظم جکیگور واقع در استان سیستان و بلوچستان همراه با مأموران انتظامی سوار بر یک مینی‌بوس شدند تا صندوق را به راسک منتقل کنند. خودروی حامل صندوق‌های رأی هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بود که در یکی از خیابان‌ها ناگهان 2موتورسوار به مینی‌بوس نزدیک شدند و شروع به تیراندازی کردند. آنها قصد داشتند با متوقف کردن مینی‌بوس، صندوق‌های رأی را به سرقت ببرند. در این بین اما مأموران محافظ صندوق به مقابله با مهاجمان پرداختند و مانع عملی شدن نقشه آنها شدند. در این حادثه 2نفر از مأموران به نام‌های سرباز وظیفه فرهاد جلیل و گروهبان یکم مرزبانی ابراهیم مرمزی به شهادت رسیدند و 5نفر دیگر از مأموران مجروح شدند.
این حمله تروریستی بازتاب گسترده‌ای داشت و همه این جنایت را محکوم کردند. پدر شهید جلیل درباره حادثه‌ای که برای فرزندش رخ داده بود گفت:‌ پسرم متولد سال 83بود. او برای امنیت کشور به شهادت رسید. تروریست‌ها آمده بودند صندوق رأی را سرقت کنند اما پسرم و بقیه مأموران مقاومت کردند. آنها می‌خواستند صندوق را بسوزانند. اما عشق به رهبری و امنیت کشور باعث شد آنها مقاومت کنند.
به‌دنبال این حادثه تلخ، تلاش‌های زیادی برای شناسایی تروریست‌ها انجام شد تا اینکه سرانجام اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان با انتشار بیانیه‌ای از دستگیری تیم تروریستی ۸ نفره خبر داد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «مجموعه اقدامات ترکیبی و چند لایه شناسایی و تعقیب تروریست‌ها طی چند مرحله در نقاط مختلف و مخفیگاه‌های متعدد جنایتکاران مزدور در سطح استان انجام شد. آخرین مرحله آن در ساعت ۴ بامداد روز پانزدهم تیر‌ماه به اجرا گذاشته شد که منجر به دستگیری هر ۸ عضو عملیاتی و پشتیبانی تیم تروریستی و کشف چندین قبضه سلاح و مهمات مربوطه، نارنجک، بی‌سیم دستی و مقادیر قابل توجهی مواد منفجره شد. براساس اطلاعات موثق، هدایت تروریست‌های
دستگیر شده از خاک یکی از کشورهای همسایه صورت گرفته و در حال فراهم آوردن مقدمات برای اجرای عملیات تروریستی گسترده در روزهای بعد بودند که با الطاف الهی و سرعت عمل دلاور مردان بی‌نام و نشان اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان دستگیر شدند.
 


 

این خبر را به اشتراک بگذارید