• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 18 تیر 1403
کد مطلب : 229400
+
-

قفسه

10قصه‌ی عاشورایی
کتاب «10قصه‌ی عاشورایی» نوشته فریبا کلهر، داستان ‌همراهی 10نفر از شهدای کربلا با امام‌حسین(ع) در روز عاشورا را بیان می‌کند. در این کتاب، قصه‌ رشادت‌های 10قهرمان واقعه‌ عاشورا با زبان ساده و قابل درک برای کودکان روایت شده است.

تشنه‌لبان
کتاب «تشنه‌لبان» نوشته حمید گروگان، یکی دیگر از کتاب‌های پیشنهادی برای مطالعه کودکان در ایام محرم است. حمید گروگان علاوه بر مقتل‌خوانی به کنکاش در گذشته یاران امام حسین(ع) پرداخته و تصویری روشن از آنها ارائه می‌دهد و وقایع گذشته، حال و آینده را تحلیل و بررسی می‌کند.

بچه‌های عاشورا
کتاب «بچه‌های عاشورا» به قلم طاهره ایبد، مجموعه‌ای‌ 7‌جلدی است که در آن نویسنده تلاش دارد با زبانی داستان‌وار و کودکانه داستان شهدای نوجوان قیام عاشورا را برای بچه‌ها بازگو کند. یکی از جلد‌های این مجموعه «شمشیر و اسب زخمی» داستان شهامت عمرو، فرزند جناده بن حارث سلمانی در سرزمین کربلاست.

یک کار خوب
مجموعه «یک کار خوب» به قلم محمود پوروهاب، سلسله آثاری داستانی درباره سیره و سبک زندگی ائمه(ع) است که جلدهای «کارگرهای فقیر» و «همسفر‌ناشناس» این مجموعه داستانی براساس سیره امام‌حسین(ع) و امام سجاد(ع) برای کودکان تألیف و از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید