• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 18 تیر 1403
کد مطلب : 229375
+
-

«پیر» پلیس!

خطر سالمندی، قهرمان این سالیان فوتبال ایران را به‌شدت تهدید می‌کند

«پیر» پلیس!

بهروز رسایلی

آماده‌سازی پرسپولیس برای حضور در فصل جدید مسابقات لیگ برتر به شکل جدی استارت خورده. بعد از حرف و حدیث‌های فراوان، سرانجام خوان کارلوس گاریدو سرمربی اسپانیایی این تیم هم وارد تهران شد و به‌زودی تمرینات را اداره خواهد کرد. همزمان تمدید قراردادها هم جریان دارد و انتظار می‌رود از خریدهای جدید نیز رونمایی شود. همه اینها در حالی است که یک خطر بزرگ همچنان سرخپوشان را تهدید می‌کند. قهرمان این سالیان فوتبال ایران، با ترافیک بازیکنان مسن مواجه است و آینده تیم به‌دست فراموشی سپرده شده. حقیقت آن است که پرسپولیس نیاز به بازیکنان جوان بیشتری دارد؛ هم برای مبارزه در 3جبهه تا پایان فصل و هم برای ساختن فردایی که کمتر از امروز نباشد. فعلا اما چنین بویی به مشام نمی‌رسد.

   تمدید با مسن‌ها
درحالی‌که برخی بازیکنان مهم تیم همچون علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی در آستانه جدایی قرار گرفته‌اند، مدیران باشگاه فرایند تمدید با سایر نفرات را آغاز کرده‌اند که در این میان هم سن بالای تمدید‌شوندگان جلب توجه می‌کند. نخستین کسی که برای فصل جدید با سرخپوشان به توافق رسید وحید امیری بود. این بازیکن 36ساله بخش قابل‌توجهی از لیگ بیست‌سوم را به‌دلیل مصدومیت از دست داد اما اواخر فصل آماده شد و انصافا اثرگذاری خوبی داشت. همین هم سرخپوشان را برای تمدید با او راضی کرد. همزمان مرتضی پورعلی‌گنجی 32ساله هم با پرسپولیس تمدید کرد و البته خبرهایی مبنی بر توافق باشگاه با سروش رفیعی و عیسی آل‌کثیر هم به گوش می‌رسد؛ هر دو 34ساله!

   ماندنی‌ها
غیر از این، ادامه حضور برخی دیگر از بازیکنان سن بالای پرسپولیس هم در این تیم قطعی به‌نظر می‌رسد. امید عالیشاه، کاپیتان 32ساله پرسپولیس در این دسته قرار می‌گیرد و البته باید نفراتی همچون محمدحسین کنعانی‌زادگان 30ساله و مسعود ریگی 33ساله را هم به این فهرست اضافه کرد. از سوی دیگر طبعا باشگاه تلاش خواهد کرد گئورگی گولسیانی 33ساله را هم بعد از حضور مؤثرش در یورو2024 حفظ کند. در سمت چپ خط دفاعی، قرمزها عبدالکریم حسن 30ساله را در اختیار دارند که اگر از تیررس مشتریان متعدد عربی در امان بماند، فصل بعد هم برای قرمزها بازی خواهد کرد. شایعه عجیبی هم سر زبان‌هاست در مورد اینکه به سعید صادقی 30ساله نیز پیشنهاد تمدید قرارداد داده شده است.

   حضور کمرنگ جوانان
به این ترتیب همانطور که می‌بینید، نقش بازیکنان جوان در پرسپولیس بسیار کمرنگ است. 2امید اصلی قرمزها در این زمینه معطوف به اوستون اورونوف، پدیده 23ساله ازبکستانی است که وارد فصل آخر قراردادش با قرمزها می‌شود و البته یاسین سلمانی 22ساله که بعد از رفع مصدومیت بالاخره فرصت حضور در میدان را پیدا خواهد کرد. این اما واقعا برای پرسپولیس کم است و باشگاه باید بیش از اینها برای جوان کردن تیم تلاش کند؛ یا از طریق خرید ستاره‌های کم‌سال‌تر در بازار نقل‌وانتقالات، یا از راه میدان دادن به استعدادهای جوان تیم‌های پایه. به‌طور کلی در این سال‌ها از جوان کردن پرسپولیس غفلت شده و این می‌تواند خطرناک باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید