• سه شنبه 19 تیر 1403
  • الثُّلاثَاء 2 محرم 1446
  • 2024 Jul 09
شنبه 16 تیر 1403
کد مطلب : 229244
+
-

سبد خریدتان را «شهرزاد» به خانه می‌‌آورد

آیین آغاز فروش غیرحضوری کالاهای اساسی در سامانه شهرزاد با حضور شهردار تهران برگزار شد

پریسا نوری-روزنامه‌نگار

آیین آغاز فروش غیرحضوری گوشت و کالاهای اساسی در بستر سامانه شهرزاد روز پنجشنبه ۱۴تیرماه، با حضور جمعی از مدیران شهرداری تهران در شعبه جلال آل‌احمد فروشگاه زنجیره‌ای شهروند برگزار شد، اما در این مراسم که همزمان با یکصد‌و‌سی‌و‌یکمین پویش امید و افتخار بود، چه گذشت؟



مکث
شهردار تهران چه گفت؟


  فروش غیرحضوری کالا جزو برنامه‌های بسیار بزرگ مدیریت شهری برای ارائه خدمت است.
 در این 33‌ماه و با همکاری متقابل با دولت شهیدرئیسی گام‌های بزرگی برداشته شد.
 گام اول در حوزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و جمع‌آوری کلونی‌های هزار و 2هزار نفری معتادان متجاهر در پایتخت بود که امروز هیچ کلونی بزرگی از معتادان در تهران پیدا نمی‌شود. در ابتدا 8هزارو500نفر و امروز بالای 20هزار نفر در مراکز یاورشهر خدمات دریافت می‌کنند. همچنین در حوزه رسیدگی به کودکان خیابانی 7هزارو200کودک در مراکز پویاشهر خدمت دریافت می‌کنند.
گام دوم در حوزه کمک‌رسانی به مدارس، 700مدرسه خدمت می‌گیرند که این رقم امسال به 1500مدرسه افزایش پیدا می‌کند.
گام سوم در حوزه مسکن بود که ماه پیش ۲۰۳هزار واحد مسکن را کلنگ‌زنی کردیم که هفته آینده 25هزار واحد به آن اضافه می‌شود و به رقم ۲۲۸هزار واحد خواهد رسید.
 امروز شروع گام چهارم ما در همکاری متقابل با دولت است. در کارگروهی تصویب شد که شهرداری با پشتیبانی دولت تامین کالاهای اساسی تهران را انجام دهد.
 ماه‌ها تلاش شد و زیرساخت‌های آن در تهران هوشمند مورد پیگیری قرار گرفت و تفاهمنامه‌ای بین شهرداری تهران و وزارت جهادکشاورزی دنبال شد.
 3گام دیگر هم در حوزه‌های سلامت و بهداشت مردم، ورزش و تندرستی و کارآفرینی تعریف کرده‌ایم.
 در سامانه شهرزاد به‌دنبال این هستیم که ۹.۵میلیون جمعیت را در قالب ۳میلیون‌و۳۰۰هزار خانوار شناسایی کنیم و خدمات خاص به اقشار مختلف ازجمله معلولان، دانشجویان، دانش‌آموزان و بازنشستگان و دیگر اقشار پیش‌بینی کرده‌ایم.
 علاوه بر سامانه شهرزاد، سامانه «شهریار» نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد و شهروندان دیگر به شهرداری مراجعه نخواهند کرد و همه فعالیت‌ها در حوزه شهرداری آنلاین انجام می‌شود.
 در بازارهای میوه‌و‌تره‌بار و فروشگاه‌های شهروند قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی ۳۱۹هزار تومان است؛ درحالی‌که گوشت موجود در بازار با بیش از دوبرابر این قیمت عرضه می‌شود.
  روزانه 80 تا ۱۲۰تن گوشت در میادین میوه‌و‌تره‌بار و فروشگاه‌های شهروند توزیع می‌شود و شهروندان در صف می‌ایستند تا گوشت تهیه کنند. تلاش ما این است که 3میلیون و ۳۰۰هزار خانوار گوشت را در بستر سامانه شهرزاد با پیک
در منزل دریافت کنند.
  هزار و ۸۶۰دستگاه اتوبوسی که دریافت کردیم تا بهمن‌ماه به ۷هزار دستگاه اتوبوس خواهد رسید که این یک تحول بزرگ است.‌


 

این خبر را به اشتراک بگذارید