• سه شنبه 19 تیر 1403
  • الثُّلاثَاء 2 محرم 1446
  • 2024 Jul 09
شنبه 16 تیر 1403
کد مطلب : 229241
+
-

پرچم بلاروس روی برج آزادی

سفیر بلاروس و هیأت همراه به مناسبت سالروز استقلال‌ این کشور در برج آزادی مهمان شدند

گزارش
پرچم بلاروس روی برج آزادی

مریم باقرپور-روزنامه‌نگار

در سالروز استقلال بلاروس، برج آزادی به رنگ پرچم این کشور درآمد و سرود 2ملت در محوطه برج طنین‌انداز شد. این برنامه که توسط شهرداری تهران تدارک دیده شده بود، با حضور جمعی از مدیران شهری، سفیر بلاروس و مدیر مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار شد تا در شادی مردم کشوری که بیش از 30سال با ایران روابط دوستانه فرهنگی، تجاری دارد، سهیم باشیم.
ماجرای جشن بلاروس چیست؟
دمیتری کالتسوف، سفیر بلاروس:سوم جولای روز مهمی برای مردم بلاروس است. درواقع روز استقلال این کشور به شمار می‌آید. 80سال پیش بلاروس از دست مهاجمان فاشیسم آزاد شد. در جنگ جهانی دوم از هر 3بلاروسی یک نفر کشته شدند؛ به همین دلیل روز استقلال بلاروس تجسمی از غرور و شجاعت ملت ماست که از گذشتگان ما به ارث رسیده و برای آیندگان خواهد ماند؛ بنابراین نمادی از شکوه ملی به شمار می‌آید.

میزبانی برج سپید از مهمانان خارجی
مجتبی حسینی، مدیر مجتمع فرهنگی ـ هنری برج آزادی:از حضور سفیر کشور بلاروس در این مجموعه خوشحالیم. اکنون در گوشه و کنار داخل مجموعه آزادی آثار هنری و صنایع‌دستی هنرمندان زیادی وجود دارد، اما در آینده می‌تواند دیوارهای این مجموعه محل نمایش آثار هنرمندان و چهره‌های کشور بلاروس باشد یا برنامه‌های فرهنگی قابل‌توجهی را اجرا کنیم.

واکنش سفیر به پیشنهاد مدیر برج آزادی چه بود؟
دمیتری کالتسوف، سفیر بلاروس برج آزادی از جاذبه‌های مهم گردشگری تهران است و بازدید از این محل برای هیأت‌های ما اهمیت دارد. درباره برنامه‌های فرهنگی و هنری، حتما این کار انجام خواهد شد و روزهای بلاروس(مناسبت‌های کشور بلاروس) بهترین فرصت برای این فعالیت است و حتی در حال برنامه‌ریزی برای اجرای طرحی با عنوان هفته بلاروس هستیم که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد پیگیری می‌شود.

بازدید از برج
 در ادامه این برنامه سفیر بلاروس و همراهانش از بخش‌های مختلف برج دیدن کردند و راهنمای برج توضیحاتی به بازدیدکنندگان ارائه داد. گرفتن عکس یادگاری از دیگر بخش‌های این بازدید بود.

همکاری مشترک تهران و مینسک
حمیدرضا غلامزاده، معاون روابط و همکاری‌های بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران:
تهران و مینسک خواهرخوانده‌اند، اما تاکنون ارتباط فعال زیادی با هم نداشته‌اند. امیدواریم بتوانیم در آینده برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و...زیادی مانند رویدادهای فرهنگی را اجرا کنیم و از دانش فنی و مدرن شهری همدیگر برای پیشرفت شهر بهره‌مند شویم. سال گذشته سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک 2کشور را داشتیم و اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌توان گفت هر دو کشور در زمینه دیپلماتیک امتحان خود را پس داده‌اند و می‌توان فصل جدیدی از روابط را باز کرد. در زمینه شهری هم امیدواریم این ارتباط‌ها گسترش یابد و بتوانیم از دانش هم در زمینه توسعه شهری استفاده کنیم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید