• شنبه 16 تیر 1403
  • السَّبْت 29 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 06
شنبه 16 تیر 1403
کد مطلب : 229202
+
-

دکتر سید احمد علوی، عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران:

کاهش تعداد متجاهران چشمگیر بوده است

امروز اگر هر شهروندی در کلانشهر تهران تردد کند، بی شک به طور ملموس متوجه تغییر چهره پایتخت و کاهش محسوس آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه حضور معتادان متجاهر و کارتن‌خواب خواهد بود. موضوع مهمی که ثمره اقدامات سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در حوزه ساماندهی معتادین متجاهر در شهر است.
بارها در بازدیدهای میدانی از محل هدف و تمرکز معتادین متجاهر در مناطق ۲۲گانه به عنوان نماینده مردم کلانشهر تهران شاهدبوده‌ام که اتفاقات خوبی در سطح شهر افتاده، به‌ویژه در زمینه ساماندهی کارتن خواب‌ها و معتادین متجاهر و معتادانی که بیماری‌های خاص دارند و این اقدامات به طور کامل قابل لمس است. به‌طوری که اگر به محله‌های شوش و هرندی سر بزنیم، وضعیت دیگر همچون سابق نیست و چهره این مناطق تغییر کرده است.
بی شک پس از ساماندهی معتادان متجاهر در مراکز یاورشهر، با اجرای طرح ۹ گام تربیتی، آموزشی و درمانی که توسط سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران طراحی و اجرا می‌شود، چرخه‌ای که باعث می شد معتادان پس از خروج از یاورشهرها بار دیگر به دامان اعتیاد گرفتار شوند، کاهش یافته است. موضوع مهمی که دست اندرکاران حوزه اجتماعی را به‌آینده ساماندهی آسیب‌های اجتماعی بسیار خوشبین می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید