• یکشنبه 17 تیر 1403
  • الأحَد 30 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 07
شنبه 16 تیر 1403
کد مطلب : 229180
+
-

رئیس شورای اسلامی شهر تهران :

نیازمند اقدامات علمی و میدانی هستیم




اقدامات موثر سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در راستای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت قابل تقدیر است.
ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تهران در ابعاد مختلف به خصوص کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر، موضوع مهمی است که در دوره جدید مدیریت شهری به صورت ویژه مورد توجه و در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات قرار گرفت. به‌طوری که امروز شاهد کارهای خوبی هستیم که در این حوزه انجام شده است.
یکی از مهم ترین دستاوردهایی که در این حوزه می‌توانیم به آن اشاره کنیم، همراه‌سازی همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها با برنامه‌ریزی‌های شهرداری تهران است تا روند رو به رشد این معضل با اقدامی مشترک، کاهش یابد.
امروز شاهدیم که با تلاش شبانه‌روزی و دلسوزی بیش از دو سال مدیران، مددکاران و کارکنان سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، دستاوردهای اثرگذار و موثری در این حوزه انجام شده و تا اندازه‌ای در کاهش و حذف معضلاتی از این دست از چهره پایتخت جلو رفته‌ایم، اما به‌طور کامل ساماندهی معتادان متجاهر و سایر آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران، همچنان نیاز اصلی پایتخت است و رسیدن به اهداف کوتاه و بلند مدت در این حوزه، نیاز به همکاری و مشارکت همه جانبه و کامل سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها دارد.
فراموش نکنیم تجربه اجرایی از یک سو و پژوهش‌های علمی از سوی دیگر ثابت کرده هر کجا نهادها و سازمان‌ها نسبت به آسیب‌های اجتماعی مناطق ۲۲ گانه تهران  ورود کرده‌اند، شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی در یکی دیگر از مناطق یا محله‌ها بوده‌ایم. به عنوان مثال وقتی که خاک‌سفید پاک و اصلاح شد، معتادان در منطقه هرندی ظهور و بروز کردند. وقتی هرندی ساماندهی شد، مجددا معتادان در محله فرحزاد تردد و زندگی کردند. در واقع معضلات و آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران همچون دومینویی ناخوشایند بخش‌های مختلف و مناطق را در می‌نوردند، اما آنچه در این زمینه مهم و اثرگذار است؛ اقدام علمی، عملی و میدانی به موقع و اثرگذار است. موضوع مهمی که این روزها شاهد اجرای آن از سوی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی هستیم. امیدواریم با همکاری هرچه بیشتر سایر دستگاه‌ها و نهادها، شاهد تسریع روند ساماندهی معتادان متجاهر پایتخت باشیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید