• سه شنبه 19 تیر 1403
  • الثُّلاثَاء 2 محرم 1446
  • 2024 Jul 09
شنبه 16 تیر 1403
کد مطلب : 229167
+
-

عکس خانه

زباله ۲۲ میلیون دلاری

لرد باث، مالک عمارت مجلل موسوم به «لانگلیت» در انگلستان هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کرد که تابلوی نقاشی محبوبش 7سال بعد از دزدیده شدن از اتاق نشیمن خانه‌اش، در یک کیسه  زباله پیدا شود. این تابلوی نقاشی با عرض ۶۰ سانتی‌متر که روی یک صفحه چوبی نقاشی شده، یک شاهکار هنری است و از سری نقاشی‌های مذهبی با موضوع «استراحت در مسیر گریز به مصر» است که مریم مقدس، یوسف و عیسی مسیح نوزاد را به تصویر می‌کشد. این تابلو که اثری از تیسین، نقاش اهل ونیز ایتالیاست و آن را در ۲۰ سالگی در سال ۱۵۱۰ میلادی نقاشی کرده بود، سال‌های قبل به سرقت رفته و سپس بدون قاب در یک کیسه پلاستیکی پیدا و به مالکش برگردانده شد. مالک اثر هم آن را در یک حراجی در لندن حدود ۲۲ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار فروخت.

تذهیب ژاپنی

قرآن به زبان‌های مختلف بارها و بارها ترجمه شده تا مسلمانان در همه جای دنیا بتوانند به این کتاب آسمانی دسترسی داشته باشند. حالا هم همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، سوره فاتحه توسط یک استاد اسلام شناس به ژاپنی ترجمه و با خطاطی سنتی ژاپنی نوشته شده و حالا در فضای مجازی چند میلیون بار دیده شده است. خطاطی ژاپنی سنتی، قدمت زیادی دارد؛ نگارش سوره فاتحه با این خط، آن را تبدیل به یک اثر هنری کرده و کاربران زیادی از کشورهای ژاپن و عربستان خواستار خرید این اثر هنری مذهبی شده‌اند.

هنر بر تن شتر

بازار داغ خرید و فروش شتر در پاکستان و خریدارانی که موشکافانه دنبال بهترین حیوان هستند جنبه‌های عجیب و متفاوتی به این مسئله داده است. با این دیدگاه است که در سال‌های اخیر، آرایش پشم شترها حسابی طرفدار پیدا کرده و صاحبان حیوانات پول زیادی را صرف این قضیه می‌کنند. بسیاری معتقدند این هنر تداوم سنتی هزارساله است که در منطقه رود سند وجود داشته است. مالکان معتقدند آرایش پشم شترها شانس فروش را بیشتر می‌کند، چون باعث می‌شود ارزش حیوان بیشتر شود و بیشتر به چشم بیاید. آرایشگران شترها در آستانه عید قربان، یعنی زمانی که تقاضا برای خرید و قربانی کردن این حیوان بیشتر می‌شود، حسابی سرشان شلوغ‌تر ازاوقات دیگر است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید