• سه شنبه 19 تیر 1403
  • الثُّلاثَاء 2 محرم 1446
  • 2024 Jul 09
شنبه 16 تیر 1403
کد مطلب : 229162
+
-

تمدید 6امتیازی!

درست مثل بازی‌های رودرروی مدعیان، تمدید قرارداد محمد کریمی هم ارزش دوبرابر داشت؛ چون هم سپاهان برد و هم استقلال باخت

تمدید 6امتیازی!

باشگاه سپاهان با جلب رضایت محمد کریمی موفق شد قرارداد این بازیکن را به‌مدت 2فصل تمدید کند تا یکی از اهداف مهم این باشگاه در نقل‌وانتقالات تابستانی1403 محقق شود. تیم سپاهان جانشین ژوزه مورایس را مشخص نکرده و همچنان سرمربی ندارد. بنابراین لیست خرید این تیم و بازیکنان جدیدی که زردپوشان به‌دنبال آنها هستند، هنوز به شکل دقیق مشخص نشده است. به همین دلیل، هنوز خرید بازیکن در این باشگاه به‌طور رسمی استارت نخورده و عمده فعالیت زردپوشان در نقل‌وانتقالات فعلا تمدید قرارداد با ستاره‌های خودی است. البته رقبای سپاهان یعنی پرسپولیس و استقلال نیز تقریبا همین وضعیت را دارند و به استثنای قرارداد استقلال با اسلامی و زکی‌پور، فعلا خبری از خریدهای جدید در 3تیم اول لیگ نیست و مدعیان چند فصل اخیر فقط مشغول تمدید قرارداد بازیکنان تأثیرگذار خودشان هستند. استقلال هفته گذشته قرارداد آرمین سهرابیان و ابوالفضل جلالی را تمدید کرد و البته روزبه چشمی که در لیست تمدیدی‌ها قرار دارد، هنوز با آبی‌ها به توافق نرسیده است. در پرسپولیس هم تمدید قرارداد پورعلی‌گنجی و وحید امیری مهم‌ترین فعالیت باشگاه تا امروز بوده و البته آنجا همه‌‌چیز تحت‌تأثیر جدایی 3ستاره اصلی و تأثیرگذار تیم است که خبر تراکتوری‌شدن آنها برنامه‌های نقل‌وانتقالاتی سرخپوشان را شدیدا پیچیده کرده است.

   7سالگی آقای شماره8
و اما سپاهان با تمدید قرارداد کاپیتان خودش گام بزرگی به جلو برداشت، به‌خصوص که در اخبار آمده بود استقلال به‌شدت دنبال جذب محمد کریمی است و گفته می‌شد مذاکرات طرفین تا جاهای خوبی هم پیش رفته و حتی کریمی به جواد نکونام قول آبی‌پوش شدن را داده است. اما سپاهان هر گاه بر سر یک بازیکن با سرخابی‌ها رقابت مستقیم داشته معمولا در این رقابت پیروز شده و این بار هم توانست کاپیتان 28ساله خودش را از رفتن به استقلال منصرف کند. کریمی حالا تا 30سالگی با سپاهان قرارداد دارد و در لیگ جدید هفتمین فصل متوالی حضورش در این تیم را آغاز خواهد کرد. او سال1397 با نظر سرمربی وقت سپاهان یعنی امیر قلعه‌نویی به این تیم پیوست و از لیگ هجدهم تا امروز بازیکن سپاهان بوده است.
  
بازیکن سیزدهم سپاهان!
کریمی فصل گذشته 23بازی برای سپاهان انجام داد و در 7بازی به‌دلیل مصدومیت یا محرومیت غایب بود. دریافت 8کارت زرد و یک کارت قرمز در طول فصل گذشته باعث شد کاپیتان زردپوشان بازی‌های زیادی را به‌خاطر محرومیت از دست بدهد. اما در سایر بازی‌هایی که به زمین رفت عملکرد خوبی داشت و امتیازاتش در سایت متریکا نسبت به 2فصل قبلی رشد قابل‌توجهی داشت. البته سیستم امتیازدهی متریکا به شکلی است که هافبک‌های دفاعی معمولا میانگین امتیازات پایین‌تری دارند و بازیکنان سایر پست‌ها حتی با کیفیت کمتر از هافبک‌های دفاعی می‌توانند با تکیه بر چند گل و پاس‌گل، نمرات بالاتری کسب کنند. کریمی از 23بازی فصل گذشته‌اش در 15بازی هافبک دفاعی بود که به‌طور میانگین نمره7.02 گرفت اما در بقیه بازی‌ها که هافبک میانی و گاهی هجومی بازی می‌کرد، به معدل7.18 رسید. او در نهایت با میانگین نمرات7.07 در طول فصل بین سپاهانی‌ها رتبه سیزدهم را به دست آورد که دقیقا به‌دلیل بازی او در پست شماره6 بود. کریمی در این فصل 2پاس‌گل داد و هیچ گلی نزد؛ برخلاف فصل قبل‌تر که یک گل خیلی حساس در ورزشگاه آزادی زد‌ و باعث برتری سپاهان مقابل پرسپولیس شد‌.

   بهترین پاسور، 5سال بعد
کاپیتان سپاهان با نمره نهایی 7.07 در جدول کلی بازیکنان فصل گذشته در سایت متریکا به رتبه 75 رسید. همسایه‌های بالایی او در این جدول مهدی شیری‌(تراکتور)، ابوالفضل رزاق‌پور‌(گل‌گهر) و فردین یوسفی و محمد قریشی (ذوب‌آهن) بودند که با اختلاف یک‌صدم امتیاز‌(7.08) بالاتر از کریمی قرار گرفته‌اند. همچنین میلاد زکی‌پور و سیاوش یزدانی‌(سپاهان)، مسیح زاهدی‌(گل‌گهر)، حامد پاکدل‌(پیکان) و مهدی هاشم‌نژاد‌(تراکتور) هم بازیکنانی بودند که مانند کریمی به نمره 7.07 رسیدند و در کنار کاپیتان سپاهان ایستادند. شماره8 سپاهان با این کارنامه لیگ بیست‌وسوم را تمام کرد و حالا قرار است در لیگ بیست‌وچهارم باز هم بازوبند کاپیتانی زردپوشان را به بازو ببندد. او که سال1397 از تیم دسته‌اولی خونه‌به‌خونه بابل به سپاهان پیوست در همان فصل اول حضورش در لیگ برتر با ارسال 8پاس‌گل عنوان بهترین پاسور لیگ هجدهم را از آن خودش کرده بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :