• یکشنبه 17 تیر 1403
  • الأحَد 30 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 07
شنبه 16 تیر 1403
کد مطلب : 229136
+
-

به خانه برنمی‌گردیم

آخرين تيم‌هاي راه‌يافته به نيمه نهايي يورو چه کشورهايي هستند؛ انگليس و هلند نامدار يا سوئيس و ترکيه پرانگيزه؟

به خانه برنمی‌گردیم

تکلیف 2تیم دیگر صعود‌کننده به مرحله نیمه‌نهایی یورو2024امشب روشن می‌شود؛ انگلیس- سوئیس و هلند- ترکیه در مسیر راحت‌تر برای رسیدن به فینال. یوفا 2بازیکن این دو مسابقه را به‌دلیل بدرفتاری تنبیه کرده است. دمیرال پس از به ثمر رساندن گل اولش در جریان برتری ۲ بر یک ترکیه مقابل اتریش، با نماد گرگ خاکستری که به گروه‌های افراطی راست‌گرای پان‌ترک در ترکیه نسبت داده می‌شود، خوشحالی خود را ابراز کرد و حالا با 2جلسه محرومیت روبه‌رو شده است. در تیم انگلیس هم جود بلینگام به‌دلیل حرکت رکیک و ناشایست خطاب به تماشاگران اسلواکی 20هزار یورو جریمه شده، ولی محروم نیست.

    هلند بعد از گذشت 16سال برای نخستین‌بار به یک‌چهارم نهایی یورو رسیده است. این تیم 5بار در 7بازی مرحله یک‌چهارم نهایی تورنمنت‌های مهم اخیر خود به نیمه‌نهایی رفته است. نکته اینجاست که هلند در آخرین حضور در این مرحله، در جام‌جهانی 2022در ضربات پنالتی مقابل آرژانتین شکست خورد. این تیم در آخرین حضورش در مرحله یک‌چهارم یورو هم که سال 2008بود، با نتیجه 3بر یک به روسیه باخت و حذف شد.
    نیمی از ۱۲گلی که هلند در جام‌جهانی۲۰۲۲ و یورو۲۰۲۴ به ثمر رسانده، توسط کودی خاکپو زده شده. خاکپو پس از جانی رپ و دنیس برگکمپ به سومین بازیکن هلند تبدیل شد که در 2دوره مختلف یورو بیش از 3گل به ثمررسانده است.
    در رویارویی‌های قبلی 2تیم، 6برد برای هلند و 4برد برای ترکیه به‌دست آمده و 4بازی هم مساوی تمام‌شده است.
    در 2بازی اخیر هلند و ترکیه 13گل (6.5گل در هر بازی) به ثمر رسیده است. ترکیه مارس2021با نتیجه 4بر 2پیروز شد و نارنجی‌ها در همان سال 6بر یک برنده بودند.
    آردا گولر پس از وین رونی (4گل و یک‌پاس گل) و کریستیانو رونالدو (2گل و 2پاس گل)، هر دو در یورو2024، یکی از 3نوجوانی هستند که در یک یورو گل و پاس گل ثبت می‌کنند.

    این صدمین بازی بین‌المللی گرت ساوث گیت در سرمربیگری انگلیس خواهد بود. او سومین مربی‌ای است که به این رکورد دست یافته است. والتر وینترباتم سال1958در صدمین حضورش روی نیمکت تیم ملی انگلیس مقابل ایرلند شمالی 3-3مساوی کرد و آلف رمزی سال1972در این تعداد بازی با نتیجه یک بر صفر مقابل ولز پیروز شد.
    انگلیس روز شنبه می‌تواند یک رکورد دیگر هم ثبت کند. آنها قصد دارند پس از آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و هلند به ششمین تیم اروپایی تبدیل شوند که 50پیروزی در تورنمنت‌های بزرگ کسب می‌کنند. سه‌شیرها در حال حاضر 49برد از 116بازی در یورو و جام‌جهانی کسب کرده‌اند.
    انگلیس در 24دیدار اخیر خود با سوئیس در تمامی رقابت‌ها فقط یک‌بار شکست خورده است (17برد و 6تساوی).
    سوئیس در 4تجربه‌ای که در این مرحله داشته، موفق عمل کرده است. جالب اینکه 3بار در مرحله یک‌چهارم کار آنها به پنالتی کشیده است.
    سوئیس با ژاکا تنها یک‌بار در یورو شکست خورده است؛ 5برد و 8تساوی. البته 2تساوی‌ آنها در ضربات پنالتی به شکست منتهی شده است. ژاکا و فرویلر در هر یک از 30بازی اخیر برای سوئیس در همه رقابت‌ها حضور داشته‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید