• یکشنبه 17 تیر 1403
  • الأحَد 30 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 07
شنبه 16 تیر 1403
کد مطلب : 229140
+
-

سوپر چاه!

بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و سپاهان در جام‌حذفی، هواداران فوتبال دلشان را خوش کرده بودند که قبل از آغاز فصل جدید، یک سوپرجام درست و حسابی بین 2تیم مطرح کشور ببینند. مخصوصا تأکید حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ روی برگزاری این بازی پیش از شروع فصل جدید، خاطر همه را جمع کرد که این بار دیگر داستان فرق دارد و یخ تعطیلات تابستانی با یک ال‌کلاسیکوی وطنی خواهد شکست. با این حال ورق به سرعت برگشت و حالا زمزمه تعویق این بازی به‌طور جدی سر زبان‌ها افتاده است.
گویا این‌بار مشکل این است که سپاهان در میانه‌های مرداد باید در 2مسابقه پلی‌آف برای حضور در لیگ نخبگان حاضر شود؛ روز شانزدهم مقابل الاهلی امارات و درصورت پیروزی، روز بیست‌وسوم مقابل الغرافه قطر. همین هم کار برنامه‌ریزی را برای تیم مدیریتی منسجم و طراز اول فوتبال ایران(!) سخت کرده و طبق معمول آنها به نخستین راهی که به ذهن‌شان رسیده، متوسل شده‌اند؛ تعویق مسابقه. بر این اساس ممکن است این بازی بین 2نیم‌فصل برگزار شود.
نکته اینجاست که به‌نظر می‌رسد انجام تک‌مسابقه سوپرجام برای دستگاه مدیریتی فوتبال کشور یک چالش و دردسر عجیب و بزرگ است. در شرایطی که در خیلی از کشورهای جهان این جام حتی با حضور 4تیم برگزار می‌شود و برای آن اسپانسرهای جدی می‌گیرند و درآمدزایی می‌کنند، در فوتبال ایران به سوپرجام به‌عنوان یک «شر» و یک‌بار اضافی نگاه می‌شود که فقط دنبال رهایی از آن هستند. از این طرف برای سبکی بار، قانون خنده‌داری نوشته‌اند مبنی بر اینکه هر تیمی قهرمان لیگ و حذفی شد می‌تواند بدون انجام بازی، سوپرکاپ را در ویترین افتخاراتش قرار بدهد از آن طرف هم وقتی ناچار می‌شوند این مسابقه را برگزار کنند، سر زمان و مکانش کلی داستان دارند. در بیش از 2دهه‌ای که از حرفه‌ای‌شدن فوتبال ایران می‌گذرد، تا‌کنون تنها 6بازی سوپرجام در کشور برگزار شده و تازه به یاد بیاورید که یک دربی تهران هم در این قالب با عدم‌حضور استقلال برگزار نشد که کلی داستان درست کرد...!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید