• یکشنبه 17 تیر 1403
  • الأحَد 30 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 07
پنج شنبه 14 تیر 1403
کد مطلب : 229121
+
-

برگزاری هفتمین جشن نوشتار سینمایی ایران

دورهمی منتقدان سینمایی برگزار شد. به‌گزارش ایسنا، مراسم اختتامیه هفتمین جشن نوشتار سینمایی ایران عصر سه‌شنبه ۱۲تیرماه در ساختمان اصلی خانه سینما با چند بزرگداشت، نکوداشت و اهدای جایزه به برندگان برگزار شد.  در ابتدای مراسم اختتامیه هفتمین جشن نوشتار سینمایی ایران، ویدئویی از مراسم اختتامیه دوره‌های پیشین جشن انجمن و جشن نوشتار سینمایی پخش شد که تداعی‌کننده خاطرات این جشن برای اهالی سینمای حاضر در سالن بود.
علی دهکردی، مدیرعامل خانه سینما در این مراسم گفت: ‌ متأسفانه باعث شرم است که این جشن در بدترین شرایط مالی خانه سینما برگزار می‌شود که موجب شد نتوانیم جشنی درخور ارزش والای قلم رقم بزنیم. ویدئویی که ابتدای مراسم پخش شد، بسیار زیبا و دلنشین بود؛ چقدر سخت بود که امروز برخی از عزیزان در میان ما نیستند و تأسف‌بارتر اینکه افرادی نیز خانه‌نشین شده‌اند اما این تصاویر افراد بزرگی بود که ما به حضورشان افتخار می‌کنیم.  در بخش بعدی مراسم، نوبت به بخش نکوداشت درگذشتگان رسید که از علیرضا غفاری، محسن جعفری راد و مازیار شیخ‌محبوبی از اعضای انجمن منتقدان سینمای ایران تجلیل به عمل آمد.
در همین راستا، علیرضا حسینی و جعفر گودرزی روی صحنه آمدند و از متین مهدوی همسر محسن جعفری راد و همچنین همسر مازیار شیخ‌محبوبی تقدیرکردند.  خانواده علیرضا غفاری در ایران حضور نداشتند و امکان حضور در مراسم را نیافتند.

برگزیدگان
   جایزه ویژه هیأت داوران: سیدآریا قریشی
   جایزه ویژه دبیر جشن: جواد طوسی و خسرو دهقان
   جایزه بخش ترجمه: امین مبینی برای ترجمه مطلب
«سینه فیلیا در عصر پسا سینما»
   جایزه بخش گفت‌وگو: لوح سپاس به کسری ولایی و علی ملاصالحی برای گفت‌وگو با مرتضی فرشباف با عنوان «پاز نکن بی‌شرف»
   جایزه بخش یادداشت: مدقق برای یادداشت «طبقات مردانه و کنشگری پدرانه»
   جایزه بخش نقد: امیرحسین سیادت برای نقد فیلم شطرنج باد با عنوان «شاید شیطان».

  هیأت داوران هفتمین جشن نوشتار سینمایی ایران: رامتین شهبازی، مازیار فکری ارشاد، رضا صائمی،
امیررضا نوری پرتو و محمد هاشمی.

این خبر را به اشتراک بگذارید