• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 14 تیر 1403
کد مطلب : 229111
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wjLgm
+
-

اقساط وام جدید ۸۰۰میلیونی مسکن

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه وام ۸۰۰میلیون تومانی نهضت ملی مسکن توسط سرپرست ریاست‌جمهوری به بانک مرکزی ابلاغ شده است، گفت: اقساط این تسهیلات به‌صورت پلکانی است و در 2سال اول مبلغ اقساط ۵میلیون‌و۹۰۰هزار تومان خواهد بود.
به‌گزارش همشهری، هادی عباسی اظهار کرد: بانک‌ها موظفند ۲۰درصد سهم پرداخت خود را در بخش مسکن انجام دهند در غیراین صورت مشمول جریمه مالیاتی می‌شوند. البته می‌توانیم زمانی را برای بانک‌ها درنظر بگیریم و اگر در این فرجه تمکین نکنند جریمه اعمال می‌شود.
معاون وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به تعیین درصد رشد اجاره‌بها در شهرها گفت: این جدول آماده شده و به ۳۱مرکز استان ابلاغ شده است. در تهران این رقم ۲۵درصد تعیین شده است. حداقل افزایش هم برای زاهدان اعمال شده که ۲۲درصد است. حداکثر رقم نیز در یزد خواهد بود که افزایش مجاز مبلغ اجاره‌بها ۲۵.۲درصد خواهد بود.
عباسی تصریح کرد: قانون به صراحت می‌گوید مجاز هستیم به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ رقم تورم عمومی، سقف اجاره‌بها را تعیین کنیم. یعنی اگر تورم ۴۰درصد باشد ما مجازیم بین ۲۰ تا ۴۰درصد برای اجاره‌بها سقف تعیین کنیم. رقم ۲۲ تا ۲۵درصد نیز براساس تورم مرکز آمار و رعایت قانون ساماندهی زمین، مسکن و اجاره‌بها تعیین و ابلاغ خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید