• چهار شنبه 13 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 26 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 03
پنج شنبه 14 تیر 1403
کد مطلب : 229052
+
-

رقابت با طارمی و سردار برایم جذاب است

شهریار مغانلو مدعی است که پرسپولیس در لیگ قهرمان شد، چون تمرکز داشت و اگر سپاهان قهرمانی را از دست داد به‌دلیل از دست دادن همین تمرکز در اول فصل بود

رقابت با طارمی و سردار برایم جذاب است

امیرحسین اعظمی

شهریار مغانلو فصل گذشته باز هم ثابت کرد که یکی از بهترین و تأثیرگذارترین فوتبالیست‌های حال‌حاضر لیگ برتر است. او 16گل در لیگ برتر به ثمر رساند و در فینال جام‌حذفی سپاهان با درخشش این بازیکن به قهرمانی رسید تا مغانلو حالا با خاطر‌ه‌ای شیرین در آستانه ترک سپاهان قرار بگیرد. او در توصیف فصلی که با سپاهان پشت سر گذاشت، می‌گوید: «واقعا فصل سختی بود ولی خدا را شکر که آخرش خوب تمام شد تا شرمنده هواداران و مردم اصفهان نشویم.» گفت‌وگوی همشهری با مغانلو را می‌خوانید.

  از فصلی که سپاهان پشت سر گذاشت، چه تعریفی داری؟
واقعا فصل سخت و پر‌فشاری بود. ما لیگ را خیلی خوب شروع کردیم و نتایج درخشانی گرفتیم ولی اتفاقاتی رخ داد که شاکله تیم به هم ریخت و تمرکز لازم را از باشگاه، کادر فنی و بازیکنان گرفت. در ادامه نتایج خوبی نگرفتیم و آخر سر قهرمانی در لیگ را از دست دادیم. با این حال تلاش کردیم تا تیم جمع‌و‌جور شود، می‌خواستیم در جام‌حذفی به قهرمانی برسیم. برای ما قهرمانی در این جام خیلی مهم و حیاتی بود و خدا را شکر در نهایت شرمنده مردم اصفهان و هواداران نشدیم. آنها واقعا در طول فصل برای ما سنگ‌تمام گذاشتند و باید حداقل یک جام می‌آوردیم تا خوشحال‌شان کنیم.

  این چندمین جامی بود که در فوتبال ایران گرفتی؟
سومین جام. یک قهرمانی در لیگ برتر، یک سوپرجام و یک قهرمانی در جام‌حذفی.

  قهرمان‌نشدن سپاهان در لیگ را فقط به اتفاقات ابتدای فصل که با کسر امتیاز و جریمه سپاهان همراه شد، ربط می‌دهی؛ واقعا سپاهان مشکل فنی نداشت؟
به عقب برگردید و ببینید که ما لیگ را چگونه شروع کردیم. همه‌‌چیز داشت عالی پیش می‌رفت؛ هم خوب بازی می‌کردیم و هم خوب نتیجه می‌گرفتیم ولی وقتی مسائل حاشیه‌ای مربوط به سقف بودجه پیش آمد، یکباره تیم ما با مشکل مواجه شد. وقتی ذهن و تمرکز تیم به هم بریزد، حتی قوی‌ترین تیم هم ممکن است با مشکل مواجه شود.

  این فصل دوباره آقای گل شدی. آیا تکرار این عنوان سخت نبود؟
همیشه دوست دارم در خدمت تیم باشم و هیچ‌وقت مسائل فردی در اولویت من نبوده است. کسب 2عنوان آقای گلی در 2فصل پیاپی برایم هیجان‌انگیز است و خوشحالم که توانستم به تیمم کمک کنم.

  یک‌بار هم در ملوان آقای گل شدی، درست است؟
بله، در ملوان هم آقای گل شدم و آن زمان در لیگ دسته‌اول بازی می‌کردم. یک فصل هم ‌بین مهاجمان ایرانی، بهترین گلزن لیگ برتر شدم؛ همان فصلی که شیخ دیاباته آقای گل شد.

  رضا نوروزی همچنان ‌بین آقای گل‌های تاریخ، بهترین آمار را با 24گل زده دارد. فکر می‌کنی رکورد او شکسته شود؟
ما در فوتبال ایران مهاجمان خوبی داریم که می‌توانند به 20گل زده یا بیشتر برسند. سپاهان هم فصل گذشته بعد از اینکه با آن مشکلات مواجه شد، یکباره افت کرد و طبیعتا اگر آن اتفاقات رخ نمی‌داد، می‌توانستم تعداد گل‌هایم را بیشتر کنم.

  مثل اینکه قرار است به لیگ امارات بروی تا در اتحاد کلبا بازی کنی.
فعلا چیزی قطعی نیست و دوست ندارم در این مقطع در مورد این موضوع صحبت کنم. به‌زودی همه‌‌چیز مشخص شود.

  ولی جدایی‌ات از سپاهان قطعی است، درست است؟
امیدوارم بهترین اتفاق برای من و سپاهان رخ دهد.

  گفته می‌شود قطع همکاری ژوزه مورایس با سپاهان قطعی شده است. از این موضوع خبر داری؟
خبر دقیق ندارم. مورایس از لحاظ فنی و شخصیتی مربی خوبی است و البته اتفاقاتی در فصل گذشته برای او رخ داد که طبیعتا قابل هضم نبود و مورایس این مسائل را در کشورهای دیگر ندیده بود.

  هواداران سپاهان در مقطعی از فصل در بازی‌های خانگی به‌شدت علیه این مربی شعار می‌دادند. در این خصوص چه صحبتی داری؟
هواداران در هیچ‌جای دنیا با شکست رابطه خوبی ندارند و ممکن است بازیکنان یا سرمربی را مورد نقد قرار دهند. شاید آنها این را هم درنظر نگیرند که ممکن است برای یک تیم چه چالش‌ها و اتفاقاتی رخ دهد.

  در مورد قهرمانی پرسپولیس صحبت کن. کدام ویژگی در پرسپولیس مهم بود که این تیم را قهرمان کرد؟
پرسپولیس قهرمان شد، چون تمرکز داشت. کادر فنی و بازیکنان این تیم و همچنین باشگاه، به‌خوبی همه‌‌چیز را مدیریت کردند و اتفاقاتی هم رخ داد که به سود آنها بود. پرسپولیس لیاقت قهرمانی را داشت و به آنها تبریک می‌گویم. استقلال هم تا هفته آخر شانس داشت و نتایج خوبی گرفت. ما هم می‌توانستیم قهرمان شویم ولی توضیح دادم چه اتفاقاتی برای تیم رخ داد.

بازی آسان نداریم
  با وجود عملکرد بسیار خوبی که در رده باشگاهی داشتی، در این چند سال در تیم ملی به موقعیتی که انتظارش را داشتی نرسیدی. آیا حضور سردار آزمون و مهدی طارمی در خط حمله و اینکه آنها باید در ترکیب ثابت باشند، تو را بی‌انگیزه نمی‌کند؟
بحث تیم ملی متفاوت است و من فکر می‌کنم موفقیت تیم ملی ایران از هر چیزی مهم‌تر است. سردار و طارمی فراتر از فوتبال آسیا هستند و رقابت با آنها برای من جذاب است. هر وقت هم در تیم ملی به من بازی برسد تلاش می‌کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشم.

  در مورد گروه ایران در مقدماتی جام‌جهانی چه صحبتی داری؟
در فوتبال بازی آسان وجود ندارد و گروه ما هم راحت نیست. همه تیم‌ها دنبال پیشرفت هستند و این را در جام ملت‌ها دیدید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید