• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 14 تیر 1403
کد مطلب : 229049
+
-

4 نکته مهم برای رفتن به استخر

بهترین راه فرار از گرما و انجام یک تفریح تابستانی حضور در استخر و شنا کردن است. اما برای لذت بردن از زمان حضور در استخر باید به یک‌سری نکات ویژه بهداشتی توجه داشت.

هنگام شنا سالم و ایمن بمانید
درصورت قورت دادن یا تماس در آب آلوده به میکروب یا تنفس در آن ممکن است مبتلا به بیماری‌های مرتبط با شنا شوید. شایع‌ترین بیماری‌های مرتبط با شنا عبارتند از: اسهال، بثورات پوستی، عفونت گوش، ذات‌الریه یا شبه‌آنفلوآنزا و سوزش چشم‌ها یا مجاری تنفسی.

پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با شنا
برای محافظت از دیگران، اگر در 2هفته گذشته اسهال داشته‌اید، در استخر شنا نکنید. شما مبتلا به کریپتوسپوریدیوز یا میکروب‌هایی مانند «ای کولای»، شیگلا و سایر ویروس‌هایی هستید که از طریق مدفوع و دهان منتقل می‌شوند. آنها بسیار مسری هستند و توسط افرادی که تصادفی آب آلوده استخر را بلعیده‌اند پخش می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود افراد با علائمی مانند اسهال، حالت تهوع، استفراغ، گرفتگی عضلات شکم و تب بیمار شوند.

مشکلات دیگر استخرها
فولیکولیتوس( یکی از بیماری‌های پوستی شایع است. التهاب فولیکول مو باعث این بیماری می‌شود. از علائم آن می‌توان به جوش، تاول، برجستگی، قرمزی و خارش پوست اشاره کرد) و عفونت گوش که توسط سودوموناس آئروژینوزا ایجاد می‌شود، از دیگر مشکلاتی هستند که در استخرها ممکن است به آن دچار شوید. این ارگانیسم باعث عفونت‌های پوستی(فولیکول) و غشای مخاطی و عفونت‌های گوش، به‌ویژه در بچه‌ها می‌شود و درمان آن کار راحتی نیست. هنگامی که دمای آب بیشتر از 26درجه سانتی‌گراد است و در زمانی که سطوح ضد‌عفونی همیشه حفظ نمی‌شود، این ارگانیسم به‌سرعت در استخرها تکثیر و باعث شیوع بیماری می‌شود.

مراقبت از استخرها
صاحبان استخر باید بررسی کنند که استخرهایشان به‌درستی نگهداری شده و تمیز باشد. اگر سطح کلر، سطوح PH یا سایر سیستم‌های ضد‌عفونی استخر به‌درستی تنظیم نشوند، مواد شیمیایی نمی‌توانند کار خود را در زمینه ضد‌عفونی آب استخر انجام دهند. فیلترهای استخر نیز باید به‌دقت نگهداری شوند تا از درست کار کردن آنها اطمینان حاصل شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید