• سه شنبه 12 تیر 1403
  • الثُّلاثَاء 25 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 02
سه شنبه 12 تیر 1403
کد مطلب : 228871
+
-

مژگان رضا‌زاده، رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور

پاسخ به نیازهای زمین‌مانده سالمندان

یکی ازچالش‌هایی که اکنون کشوربا آن دست و پنجه نرم می‌کند، روند شتابان نرخ سالمندی است. موضوعی که گریزی از آن نیست و به‌زودی باید منتظرافزایش تعداد سالمندان وبه تبع آن ایجاد نیازهای فزاینده بهداشتی و درمانی این افراد باشیم.
با این حال، نیازهای سالمندان را نباید و نمی‌توان تنها محدود و منحصربه تامین دارو کرد بلکه سالمندان به موازات افزایش سن نیازمندی‌‌های دیگری نیز پیدا می‌کنند که تامین و پاسخ دادن به آن به عزمی ملی در این زمینه نیاز دارد.
شهرداری‌‌ها به عنوان نهادهای متولی مدیریت شهری نقش مهم و برجسته‌ای را در این حوزه ایفا می‌کنند. خوشبختانه شاهد آن هستیم که شهرداری تهران در ۳ سال اخیر با توجه به موضوع سالمندی تلاش کرده است در کنار ایجاد زیرساخت‌‌های شهری مناسب برای اقشارسالمند، نیازهای غیر کالبدی آنان را در شهر تامین کند.
نیازبه شادی، دیده شدن، اهمیت پیدا کردن و نیزمهم دانسته شدن از جمله موضوعاتی است که شهرداری تهران در رویکرد جدید مدیریتی خود به آن بها داده است.
برگزاری رویدادها و مراسم مختلف خاص این گروه جمعیتی پرشمار در تهران از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام گرفته وشاهد آن هستیم که با استقبال سالمندان همراه شده است. امید می‌رود دیگر شهرداری‌های کشور نیز با تاسی از رویکرد شهرداری تهران و تدارک برنامه‌‌های شاد و مفرح برای این قشر زمینه را برای وارد میدان کردن سالمندان به عنوان گنجینه‌ای پویا برای شهر فراهم کنند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید