• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 12 تیر 1403
کد مطلب : 228843
+
-

ستاره رئیس شد

احسان حدادی در مجمعی پرتنش ولی با 40رأی رئیس فدراسیون دوومیدانی شد و وعده 10مدال آسیایی داد

هم احسان حدادی به چیزی که می‌خواست رسید و هم وزارت ورزش. حدادی، پرتابگر دیسکی که مدال نقره بازی‌های المپیک لندن را دارد، دیروز از مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی رأی اعتماد گرفت و برای 4سال رئیس این فدراسیون خواهد بود. حدادی روزهای اولی که به‌عنوان ستاره این رشته معرفی شده بود، در رویاپردازی‌هایش از مدال المپیک و ریاست فدراسیون گفته بود، او 12سال پیش در تابستان لندن به رویای المپیکی‌اش رسید و دیروز هم در آکادمی کمیته ملی المپیک به آرزوی دیگرش.
انتخاب حدادی به‌عنوان رئیس فدراسیون، به‌نظر می‌رسد خواسته وزارت ورزش هم بود. قرار بود انتخابات فدراسیون هفته‌های پیش برگزار شود اما گفته شد صلاحیت بعضی از کاندیداها تأیید نشده است، یکی از این بعضی‌ها حدادی بود. با وجود این، حدادی از مجمع 40رأی گرفت، مقابل 17رأیی که عباسعلی مدیح داشت و تک رأی‌هایی که به روح‌الله عسگری و مهران تیشه‌گران رسید. نخستین ایرادی هم که از او گرفته شد، این بود که سابقه مدیریت ندارد. اما حدادی که در سخنوری تخصص دارد، جواب خوبی برای این نقد داشت: «مدیریت زندگی شخصی خودم را بلد بوده‌ام که قهرمان المپیک شده‌ام.» نخستین وعده‌ای هم که حدادی داد، گرفتن 10مدال در بازی‌های آسیایی و تبدیل دوومیدانی به رشته اول ایران بود؛ «دوومیدانی مدال‌های زیادی دارد اما ما فقط یک مدال گرفته‌ایم. آیا استعداد من زیاد بوده؟ نه ما استعدادهایمان را پیدا نکرده‌ایم.»
حدادی دیروز از خانواده دوومیدانی خواست کنار هم باشند و برای موفقیت این رشته متحد شوند، چیزی که سال‌های گذشته کمتر در این رشته دیده شده است. اما به‌نظر نمی‌رسد این خواسته حدادی خیلی عملی شود چرا که بعد از مجمع اعتراضات شروع شد. مهران تیشه‌گران که فقط یک رأی داشت، مدعی شد که به دیوان عدالت اداری شکایت می‌برد. اعتراض او به لغو مجمع قبلی بود. پیش از این قرار بود مجمع انتخاباتی روز 21خرداد برگزار شود. مورد دیگری که اعتراض تیشه‌گران را در برداشت، اطلاع‌رسانی درباره برگزاری مجمع دیروز بود. تیشه‌گران گفت که طبق‌ اساسنامه باید برگزاری انتخابات 10روز قبل از مجمع به‌طور رسمی به نامزدها اعلام می‌شد اما این کار یک روز قبل انجام شده بود. البته روز 21خرداد که مجمع انتخاباتی به مجمع عمومی سالانه تبدیل شد، روز یازدهم تیر، به‌عنوان روز برگزاری انتخابات تعیین شد. تیشه‌گران که قبل از آغاز رأی‌گیری به نشانه اعتراض مجمع را ترک کرده بود، از اینکه نام او به‌عنوان نامزد روی تابلو نوشته شده و در رأی‌گیری حضور داشت، شاکی بود. باید دید اعتراضات او به جایی می‌رسد یا خیر. تیشه‌‌گران در دهه‌های قبل مدیر روابط‌عمومی فدراسیون بود، درست سال‌هایی که احسان حدادی مسیر قهرمانی را طی می‌کرد. تیشه‌گران 2دوره هم رئیس فدراسیون ناشنوایان بود ولی دوره دوم به‌خاطر اتفاقاتی که در برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در رشته دوومیدانی افتاد، ریاستش نیمه‌تمام ماند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید