• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 12 تیر 1403
کد مطلب : 228800
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/g5okY
+
-

عدد خبر

10 هزار
سند ولادت ایرانیان خارج از کشور در سال گذشته ثبت شده است. این را هاشم کارگر، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال اعلام و اضافه کرده است؛ امور مرتبط با این هموطنان را اداره کل ثبت احوال ایرانیان خارج از کشور انجام می‌دهد. این مرکز قرار است پلی بین ایرانیان خارج از کشور با کشورشان باشد.

13 سرطان
مختلف را با چاقی مرتبط دانسته‌اند. در تحقیقات جدید ثابت شده است کاهش وزن سالم ‌حتی می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد. به نقل از مدیسن نت، کاهش اصولی وزن می‌تواند به نوعی محافظ ما در برابر سرطان‌های مرتبط با چاقی باشد؛ سرطان‌هایی مثل سرطان سینه، کلیه، ‌تخمدان، کبد و پانکراس.

28 میلیون
نفر از جمعیت شهری کشور تا پایان امسال به برنامه سلامت خانواده خواهند پیوست. به‌ گفته حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، به این ترتیب، کل جمعیت شهری کشور تا پایان سال ‌جاری ذیل این طرح قرار خواهند گرفت. وی از تقویت شبکه بهداشت و درمان شهری و نیز گسترش برنامه سلامت خانواده در کل کشور سخن گفته است.

31 درصد
بزرگسالان جهان به اندازه کافی فعالیت بدنی انجام نمی‌دهند. این امر خطر بزرگی برای سلامتی بزرگسالان دارد. براساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی و دیگر محققان، نزدیک به 1.8میلیارد نفر در جهان دچار فعالیت‌های بدنی کم هستند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :