• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 11 تیر 1403
کد مطلب : 228763
+
-

4حکم اعدام

4حکم اعدام

اواخر سال 1402بود که خبرهایی درباره مسمومیت دسته‌جمعی با مشروبات الکلی در کرج منتشر شد. هنوز ابعاد حادثه مشخص نبود و بازار شایعات در این‌باره داغ بود. ده‌ها نفر بر اثر مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند. حال بعضی از آنها وخیم و وضعیت تعدادی دیگر بهتر بود. با وجود این موجی از ترس و وحشت در استان البرز ایجاد شد.
خبرهای رسیده نشان می‌داد که مسموم‌شدگان به‌طور یکجا مسموم نشده‌اند اما به‌احتمال زیاد منشأ تهیه همه این مشروبات مسموم یکجاست. دروضعیتی که کادر درمان در پی نجات جان افراد حادثه‌دیده بود، با دستور قضایی تحقیقات برای شناسایی تولید و توزیع‌کننده مشروبات الکلی مسموم در استان البرز آغاز شد. این در اوضاعی بود که شمار تلفات مسمومیت‌های الکلی در البرز به 17نفر رسیده و 191نفر نیز مسموم شده بودند. در چنین اوضاعی پلیس موفق شد شماری از توزیع‌کنندگان مشروبات مسموم را شناسایی و دستگیر کند. آنها به فروش مشروبات الکلی اعتراف کردند اما گفتند از مسموم بودن الکل‌ها اطلاعی نداشته‌اند و ناخواسته باعث مرگ 17نفر شده‌اند. از سوی دیگر بازجویی از آنها پلیس را به یک کارخانه تولید الکل رساند و معلوم شد که منشأ تولید همه الکل‌های مسموم آنجاست.
به این ترتیب‌با‌شکایت‌خانواده‌های
‌جانباختگان و افرادی که در این ماجرا مسموم شده بودند رسیدگی قضایی به این پرونده آغاز شد. در این پرونده11متهم دستگیر و به آنها تفهیم‌اتهام شده بود که بعد از انجام تحقیقات مقدماتی در دادسرا و محاکمه متهمان در دادگاه، 4نفر از آنها به اتهام دست داشتن در مرگ 17نفر و مسمومیت 191نفر دیگر به اعدام محکوم شدند. همچنین دادگاه 7متهم دیگر را نیز گناهکار تشخیص داد و آنها را به تحمل حبس محکوم کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید