دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی میگوید: در کشور 113هواپیمای زمینگیر وجود دارد که عملیاتی شدن همه آنها ۵۰۰ میلیون دلار هزینه دارد و با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما امکان جبران این هزینه و افزایش 100درصدی ظرفیت پروازها با فعالسازی این 113هواپیما وجود دارد.
بهگزارش همشهری، ماجرای افزایش بیش از 100درصدی قیمت بلیت هواپیما با اتکا به رأی دیوان عدالت اداری همچنان داغ است و دولت ضمن اینکه بررسی آزادسازی نرخ سوخت جت را در دستور کار دارد، در تلاش است راهی برای جلوگیری از گرانفروشی بلیت هواپیما پیدا کند. مقصود اسعدیسامانی، دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی که چند روز پیش وعده تعدیل قیمت بلیت هواپیما را داده بود، در جمع خبرنگاران، تلاش شرکتهای هواپیمایی برای افزایش تعداد هواپیماها بهشرط آزادسازی قیمت بلیت را وعده داد.
او اظهار کرد: در کشور ۱۱۳ فروند هواپیما داریم که به دلایل مشکلات نقدینگی و سرمایه در گردش زمینگیر هستند و برای اینکه وارد چرخه عملیاتی شوند ۵۰۰ میلیون دلار نیاز ارزی دارند. اسعدیسامانی با بیان اینکه آزادسازی قیمت بلیت با حکم دیوان عدالت اداری، مطابق با قانون مجلس است، گفت: بهدلیل اعمال نرخهای دستوری شاهد شکلگیری بازار سیاه بودیم؛ بهطوریکه یک عده دلال و واسطه وارد این بازار شده بودند و نرخهایی که عرضه میشد نیز مورد تأیید شرکتهای هواپیمایی نبود. دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی اظهار کرد: به طور قطع با اجرای رأی دیوان، به تدریج شاهد منظمتر شدن بازار و تعادل در آن خواهیم بود؛ درحالیکه اعمال قیمتهای دستوری سبب شده بود تا شاهد قیمتهای کمتر از نرخ تمامشده هر صندلی باشیم و اختلال در بازار را بهدنبال داشت.
گرانی بلیت، خرج هواپیماهای زمینگیر
در همینه زمینه :