• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 9 تیر 1403
کد مطلب : 228569
+
-

صدها دستگاه ون و اتوبوس در کنار تقویت ناوگان مترو کار جابه‌جایی مهمانان غدیر را انجام دادند

حمل و نقل درمهمانی غدیر رو سفید شد

حمل و نقل درمهمانی غدیر رو سفید شد

مدت زیادی بود که مسئولان مدیریت شهری برای برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیربرنامه‌ریزی و تلاش کردند. برنامه‌ریزی که از کوچک‌ترین موضوع تا بزرگ‌ترین مسئله را در بر می‌گرفت و برای رفع آن ساعت‌‌ها و حتی روزهای وقت و جلسات پی درپی برگزار شد تا مردم و شرکت کنندگان درمهمانی غدیر با کم‌ترین مشکلی در روز عید رو به رو نشوند. جا به جایی وحمل و نقل افرادی که از دور و نزدیک به مهمانی می‌آیند ازجمله موضوعاتی بود که متولیان برگزاری مهمانی را سخت به تکاپو انداخت تا با اتخاذ بهترین تمهیدات کار را به گونه‌ای جلو ببرند که مردم با کمترین مشکل خود را به مهمانی غدیربرسانند. «محسن هرمزی» معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ازتمهیداتی که برای روز جشن به کار گرفته شد برایمان می‌گوید.

آمادگی ۱۰۰ درصدی برای مهمانی بزرگ
روزهای تعطیل تعداد افرادی که درناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و شیفت‌‌های مترو درحال خدمت به مردم هستند به شکل طبیعی به دلیل کاهش تعداد مسافر به نسبت روزهای معمول هفته کمتر است. تجربه حضور میلیونی مردم درمهمانی ۱۰ کیلومتری غدیردرسال گذشته و ضرورت استفاده ازسیستم
حمل ونقل عمومی سبب شده است دست اندرکاران حوزه حمل و نقل شهر تهران برنامه خاصی را برای جا به جا کردن مهمانان در دستور کار خود قرار دهند و اطمینان دهند ازنظر وسایل حمل ونقل عمومی در روزعید غدیرکمبودی وجود ندارد. معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران بر این موضوع تاکید دارد ومی‌گوید:«آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در روزعید غدیر به شکل ۱۰۰ درصدی بود و با تمهیدات ویژه‌ای که در این زمینه پیش‌بینی شد، توانستیم تا حدود زیادی از بارتخلیه مسافر ازمحوربرگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر را درکوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهیم تا مردم در خیابان منتظر نمانند.» به گفته هرمزی، شرکت‌  واحد اتوبوسرانی و مترو و نیزسازمان تاکسیرانی در روز جشن بزرگ غدیر با به ‌کارگیری حداکثرظرفیت خود به شکل جهادی به ارائه خدمت به مسافران پرداختند.

از قطار فوق‌العاده مترو تا افزایش تاکسی‌های‌ ون‌
معاون شهردار تهران با اشاره به اهمیت واقعه تاریخی غدیر و دهه امامت و ولایت، بر لزوم هماهنگی تمام دستگاه‌های اجرایی در حوزه مدیریت شهری با حوزه حمل و نقل و ترافیک به عنوان یکی از مهم‌ترین بازوهای عملیاتی در برگزاری چنین رویداد بزرگی تاکید می‌کند و می‌افزاید:«خدمات‌رسانی ناوگان حمل ونقل شهر تهران در ایام عید بزرگ غدیر صرفا محدود به روز مراسم نبود و این ناوگان ساعاتی قبل و بعد از روز مراسم نیز مشغول سرویس‌رسانی ویژه به میهمانان غدیر بود.»
هرمزی با بیان اینکه ناوگان حمل ونقل عمومی کنار دیگرنیروهای خدوم و پرتلاش شهرداری برای عموم مردم سرویس‌دهی خواهد داشت، توضیح می‌دهد:«تخصیص قطار فوق العاده و کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس‌‌ها درخط4 و ایستگاه‌های تقاطعی خطوط 2،1و6 مترو، تقویت خطوط اتوبوس در 17 نقطه و تخصیص 360 تاکسی‌ون در 12 مسیر تعیین شده بخشی از خدمات ویژه این ایام بود.»

تندروها خارج از لاین
کسانی درمهمانی ۱۰ کیلومتری غدیرشرکت کردند، شاهد فعالیت ده‌‌ها شهربازی در لاین تندرو خطوط بی‌.آر.تی بودند که در آن هیچ اتوبوسی حرکت نمی‌کرد و این موضوع سبب شده بود یکی ازمسیرهای ایمن برای بازی بچه‌ها همین خطوط باشد. اما چرا هیچ اتوبوسی در این مسیر تردد نمی‌کرد؟ اتوبوس‌های تندرو چگونه کار جا به جایی مردم را انجام می‌دادند؟ هرمزی به این سوالات اینطور پاسخ می‌دهد:«سرویس رسانی به شهروندان در طول مسیر خط یک اتوبوس‌های تندرو( چهارراه تهرانپارس تا میدان آزادی) ازساعت 22 روز دوشنبه خارج از لاین ویژه انجام شد و این روند تا ساعت ۵ صبح روز سه شنبه  و روز آغاز مهمانی ادامه پیدا کرد.» معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران حرفش را اینطور ادامه می‌دهد:
« درجلسات هماهنگی با پلیس راهور، تصمیماتی نسبت به طراحی مسیرهای جایگزین برای حمل ونقل عمومی و پیش‌بینی محدودیت‌های ترافیکی
 اتخاذ شده به ‌تدریج ازساعات میانی روز تا انتهای مراسم آغاز شد. مسیرهای جایگزینی برای تردد اتوبوس‌‌ها انتقال مسافران بدون اینکه نیاز به حضور آنان درلاین تندرو یا محور اصلی برگزاری مهمانی باشد پیش‌بینی شد وشبکه ارتباطی خطوط اتوبوسرانی با استفاده ازمسیرهای جایگزین بدون وقفه به کار خود در جا به جایی مسافران ادامه داد.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید