• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 9 تیر 1403
کد مطلب : 228556
+
-

حسین دهقانی

ازدواج درموکب غدیر

ترویج ازدواج و آسان‌سازی زمینه آغاز زندگی مشترک برای جوانانی که در آستانه سن ازدواج هستند، از موضوعاتی است که از سوی بزرگان دینی مورد تأکید قرار گرفته است. اعیاد مذهبی مانند غدیر یکی از آن اعیادی است که افراد بسیاری می‌کوشند با تأسی به زندگی ساده امیرمومنان علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) زندگی مشترک خود را آغاز کنند.
امسال نیز در مهمانی بزرگ غدیر رویدادی ثبت و ضبط شد که کام برگزار‌کنندگان و شرکت‌کنندگان در مهمانی ۱۰‌کیلومتری را شیرین کرد.
آغاز زندگی مشترک یک زوج جوان در موکب هیئت اخی زینب از هیئت‌های قدیمی و باسابقه تهران ‌از آن دست اتفاقاتی بود که هم خستگی را از تن برگزار‌کنندگان خارج و هم شادی مردم را دوچندان کرد.
 ۳۵ سال از فعالیت هیئت اخی‌زینب ‌می‌گذرد. در مهمانی ۱۰‌کیلومتری غدیر نیز این هیئت کنار دیگر هیئت‌ها و موکب‌ها درحال ارائه خدمات به مهمانان بودند. دهقانی، از خادمان این موکب درباره اتفاق شیرین رقم‌خورده در موکب هیئت اخی زینب می‌گوید: «سال گذشته مادر یکی از خادمان موکب که در روز غدیر درحال فعالیت بود با دخترخانمی آشنا می‌شود.» او توضیح می‌دهد: «در یک سال گذشته زمینه آشنایی و رفت‌وآمد دخترخانم و آقا فراهم می‌شود واین دو جوان با شناخت از یکدیگر وعده می‌کنند که در روز عید غدیر امسال در موکبی که برپا می‌شود، زندگی مشترک خود را آغاز کنند.» او با بیان اینکه غدیر امسال برای بسیاری از خدمات موکب اخی زینب رنگ و بوی دیگری داشته است، حرفش را اینطور ادامه می‌دهد:
« خانواده‌های زوج جوان مراسم عقد و آیین آن را در مهمانی ۱۰‌کیلومتری غدیر برگزار کردند. این اتفاق منجر به استقبال و خوشحالی بسیاری از مهمانانی شد که در مراسم غدیر شرکت کرده بودند‌ و بازتاب وسیعی در رسانه‌ها پیدا کرد.»
دهقانی با بیان اینکه بسیاری از مهمانان غدیر با حضور در موکب هیئت آغاز زندگی مشترک این زوج را به آنان تبریک گفتند، می‌افزاید: «برخی شهروندان نیز هدایای معنوی‌ای را به این زوج تقدیم کردند تا زندگی مشترک آنان با تبرک و مبارکی روز عید غدیر دوام و پایداری بیشتری پیدا کند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید