• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 9 تیر 1403
کد مطلب : 228512
+
-

زمین مرغوب توریستی متری 5هزار تومان

زمین مرغوب توریستی متری 5هزار تومان

فروش خانه و زمین با قیمت‌های عجیب در اروپا چندان بی‌سابقه نیست؛ اما یک شهر کوچک در سوئد، 29قطعه زمین را به قیمت تنها 9سنت برای هر مترمربع برای فروش گذاشته است. منطقه گوتنه در260کیلومتری جنوب استکهلم، پایتخت سوئد قرار دارد و جمعیت مرکز شهر آن تنها 5هزار نفر است؛ در حومه شهر هم حدود 13هزار نفر زندگی می‌کنند. این قطعه زمین‌ها، مجوز ساخت خانه و ویلا را دارند. منطقه گوتنه، طبیعت زیبایی دارد و یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های اروپا در آن قرار دارد. جنگل و یک کوه کوچک، از دیگر جذابیت‌های طبیعی این منطقه هستند.
اما دلیل اینکه این زمین‌ها اینقدر ارزان برای فروش گذاشته شده‌اند، رکود در بازار مسکن و زمین است. (اگر هر دلار را حدود 50هزار‌تومان در نظر بگیریم، قیمت هر متر زمین، حدود 5هزار تومان خواهد بود).
نرخ بهره بالا و رکود کلی در کشور سوئد، باعث شده خرید و فروش و ساخت‌وساز کم باشد و مقامات در این منطقه امیدوارند خریداران جدید، تکانی به بخش مسکن بدهند. علاوه بر آن، این منطقه شاهد کاهش نرخ زاد و ولد است و مقامات امید دارند با اضافه شدن ساکنان جدید، نرخ
زاد و ولد هم بالا برود. این طرح اخیرا رونمایی شده و در آن، زمین‌هایی به متراژ 700تا 1200مترمربع برای فروش گذاشته شده است. جالب اینجاست که استقبال از این طرح بسیار بالا بوده و روزانه صدها تماس در این‌باره با شهرداری گرفته می‌شود و جالب‌تر اینکه مشتری‌ها، نه فقط مردم سوئدی که خریدارانی از سراسر دنیا هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید