• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 10 تیر 1403
کد مطلب : 228474
+
-

کوتاه

هیچ کاری به اندازه خدمت به مردم ارزش ندارد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی صادقی، معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور: پویش «نذر خدمت به نیابت از شهید خدمت» پویش بسیار مبارکی است که ما هرچه بتوانیم باید همه مردم را دعوت کنیم به اینکه بیشتر به یکدیگر خدمت کنند و کار خداپسندانه‌ و بزرگی را انجام دهند. در دین ما بعد از انجام فرایض واجب دینی هیچ کاری به اندازه خدمت به مردم ارزش ندارد و در چنین پویش‌هایی مردم دوست دارند به فرد دیگری خدمت کنند که این کار آثار و برکات زیادی دارد که اخلاقی شدن مردم، رسیدگی به نیازمندان، افزایش همبستگی اجتماعی، اشتراک ابتکارات مختلف و تشویق به خوبی‌ها ازجمله این برکات است.

 انجام کار نیکو، بر سرنوشت انسان مؤثر است
 آیت‌الله محمدعلی جاودان، استاد درس اخلاق: شهدای سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور انسان‌های بزرگی بودند که در جامعه نادرند. امیدواریم که این شهیدان گرانقدر و خدوم مورد عنایت ویژه پروردگار قرار گیرند و غرق مراحم امام رضا(ع) باشند. راه‌اندازی پویش چله خدمت در سراسر کشور اقدام نیکویی است و به عموم مردم توصیه می‌کنم با مشارکت در این پویش، ضمن امداد و نیکی به دیگران، کار خیری را نیز در کارنامه خود ثبت کنند. کار نیک، خیرش ابتدا به‌خود انجام‌دهنده می‌رسد و بعد به دیگران. کار نیکو ماندگار خواهد بود؛ حتی اگر به نیت شهدا انجام شود، در کارنامه خیرین ثبت می‌شود. هرکسی به اندازه خودش یک قدم نیک بردارد چه بسا، در آینده خداوند توفیق برداشتن گام‌های بیشتری را نیز نصیب او کند.

 رفع مشکلات مردم نقش مهمی در امیدافزایی دارد
استاندار چهارمحال و بختیاری : برداشتن گام‌های اساسی برای خدمت‌رسانی به مردم و ادامه کارهای جهادی در قالب «چله خدمت» بهترین و مهم‌ترین اقدام برای ادامه راه رئیس‌جمهور شهید است. تلاش می‌شود با انجام کار جهادی و به سرانجام رساندن بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام تا هفته دولت ادامه‌دهنده راه رئیس‌جمهور شهید باشیم. خدمت به مردم از مهم‌ترین راهبردهای آیت‌الله رئیسی بود و براساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌شود اقدامات جهادی در راستای خدمت به مردم تشدید شود. مردمی بودن و شنیدن صدای مردم از مهم‌ترین ویژگی‌های رئیس‌جمهور شهید بود و برپایی هرچه باشکوه‌تر میزهای خدمت، نقش مهمی در امیدافزایی دارد.

 شهیدرئیسی به‌معنای واقعی حامی ایتام بود
سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران: آیت‌الله رئیسی توجه ویژه‌ای به کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، فقرا و دستگیری از نیازمندان داشت. این رئیس‌جمهور شهید در فعالیت‌های بسیار پرشوری وارد عمل می‌شد که ازجمله آنها افطار در جمع ایتام بود. او با ایتامی که توسط کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) و بهزیستی آورده می‌شدند، افطاری می‌خورد و با انگیزه و عشق بسیار با این کودکان صحبت می‌کرد و به‌معنای واقعی حامی یتیمان بود. شهیدرئیسی درباره مسکن محرومان بسیار دغدغه‌مند بود و اقدامات خوبی در کارگروه محله‌های کمتر برخوردار انجام داد. دغدغه همیشگی رئیس‌جمهور شهید رسیدگی به امور محرومان به‌ویژه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید