• شنبه 9 تیر 1403
  • السَّبْت 22 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 29
چهار شنبه 6 تیر 1403
کد مطلب : 228314
+
-

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شد

بازنشستگان عزیز! الوعده وفا

با تصویب آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت، به‌زودی مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی به‌حساب بازنشستگان واریز می‌شود و بعد از صدور احکام متناسب‌سازی، با آنها تسویه‌حساب خواهد شد.
به‌گزارش همشهری، در بند الحاقی یک ماده۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، برای عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول شاغلان مشابه و هم‌تراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه به‌نحوی عمل کند که در سال اول (1403) معادل ۴۰درصد و در سال‌های دوم و سوم (1404 و 1405) هرکدام ۳۰درصد مابه‌التفاوت حقوق تا ۹۰درصد یادشده در حقوق بازنشستگان اعمال شود.
خبر خوب اینکه بنا به‌گفته رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، آیین‌نامه اجرایی این بند از برنامه هفتم توسعه به تصویب هیأت وزیران رسیده و به‌زودی مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان واریز خواهد شد.
داود منظور، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «بازنشستگان عزیز! الوعده وفا؛ خبرهای خوشی در راه است. با عنایت به تصویب آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه روز یکشنبه (۳تیرماه) هیأت دولت، در روزهای آینده مبلغی به‌صورت علی‌الحساب در وجه بازنشستگان گرامی پرداخت خواهد شد تا پس از صدور احکام متناسب‌سازی، تسویه قطعی به‌عمل آید.

منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
منابع مالی موردنیاز برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در صندوق‌های دولتی از محل افزایش یک‌درصد مالیات ارزش‌افزوده به مبلغ ۵۰هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.همچنین برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده است که دولت ۱۳۰هزار میلیارد تومان از بدهی خود را به تأمین اجتماعی پرداخت کند تا همسان‌سازی اجرایی شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید