• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 5 دی 1396
کد مطلب : 2283
+
-

قصاص؛ تاوان قتل مرد خیاط

قضات دادگاه کیفری مردی را که به‌دلیل اختلاف بر سر یک رم گوشی موبایل دوستش را به قتل رسانده و جسدش را سوزانده بود به قصاص محکوم کردند.

به گزارش همشهری، روز 16شهریور‌ماه سال 94پس از مهار آتش‌سوزی در ساختمانی در حوالی بازار تهران، آتش‌نشانان با جسد سوخته یکی از کسبه آنجا مواجه شدند و ماجرا را به پلیس گزارش کردند. تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که آتش‌سوزی از محل کار متوفی که یک خیاطی است آغاز شده است. متوفی 25سال داشت و شبها در محل کارش می‌خوابید. در جریان تحقیقات معلوم شد که شب قبل از حادثه یکی از دوستان متوفی نزد او رفته بود و ممکن است او در این آتش‌سوزی دست داشته باشد. این مظنون بازداشت شد اما تا 7‌ماه مهر سکوت بر لب‌هایش زده بود. سرانجام وی اعتراف کرد به‌دلیل اختلافاتی که با دوستش بر سر یک رم گوشی موبایل داشته او را به قتل رسانده و برای اینکه ردی از خود به جا نگذارد محل وقوع حادثه را به آتش کشیده است.

متهم در جلسه محاکمه که چند روز قبل در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد گفت: مدتی قبل مقتول رم گوشی موبایلش را که در آن فیلم‌های خصوصی ذخیره شده بود به من داد اما من رم را گم کردم. او فکر می‌کرد دروغ می‌گویم و می‌خواهم از رم سوءاستفاده کنم. او شب حادثه داخل لیوان دوغ من داروی بیهوشی ریخت اما من متوجه شدم و لیوان‌ها را عوض کردم. او دوغ را نوشید و چند دقیقه بعد من از آنجا رفتم اما وقتی برگشتم دوستم فوت شده بود. من در آتش‌سوزی نیز دستی نداشتم و بی‌گناهم. با پایان دفاعایات متهم ختم جلسه اعلام شد.

روز گذشته هیأت قضایی که بررسی‌های دقیقی درخصوص این پرونده انجام داده بودند سرانجام رأی خود را صادر کردند. براساس این رأی متهم در جنایت آتشین گناهکار شناخته و به قصاص محکوم شد. هرچند این رأی هنوز قطعی نیست اما درصورت تأیید آن در دیوان‌عالی کشور متهم قصاص خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید