• شنبه 9 تیر 1403
  • السَّبْت 22 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 29
دو شنبه 4 تیر 1403
کد مطلب : 228207
+
-

زندان؛ تاوان سلفی مرگبار

آن‌سوی مرز
زندان؛ تاوان سلفی مرگبار

دختر جوانی که به‌دلیل گرفتن عکس سلفی در هنگام رانندگی با یک موتورسیکلت تصادف کرده و باعث مرگ مرد موتورسوار شده بود، در دادگاهی در انگلیس به حبس محکوم شد.
در 15سپتامبر سال2021 میلادی مرد 64ساله‌ای به نام دیوید سینار که به‌تازگی یک موتورسیکلت خریده بود، سوار بر آن در خیابانی در شهر بورنموث انگلیس مسیر خانه را در پیش گرفته بود که حادثه‌ای هولناک برایش رخ داد. کمی آن‌طرف‌تر از او، دختر 20ساله‌ای به نام امبر پاتر که پشت فرمان ماشینش در حال رانندگی بود، گوشی موبایلش را به‌دست گرفته و در حال گرفتن عکس سلفی بود تا آن را برای پسر موردعلاقه‌اش بفرستد و همین باعث شد که متوجه مرد 64ساله که سوار بر موتورش در حال حرکت بود نشود و ناگهان با او برخورد کند.
شدت این تصادف به حدی بود که مرد 64ساله به گوشه‌ای پرتاب شد و غرق در خون روی زمین افتاد. به‌دنبال این حادثه، ماجرا به اورژانس و پلیس گزارش شد و پیکر غرق خون دیوید سینار به بیمارستان منتقل شد.
همزمان با این اتفاق، دختر جوان که مقصر این تصادف شناخته شده بود، بازداشت شد. در بررسی‌های پلیسی معلوم شد که وی در زمان تصادف در حال گرفتن عکس سلفی از خودش بوده و هیچ توجهی به رانندگی‌اش نداشته است.
درحالی‌که تلاش پزشکان برای نجات جان موتورسوار 64ساله ادامه داشت، او به‌دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد. این در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد وی به‌تازگی از بیماری سرطان گریخته و بازنشسته شده و تصمیم گرفته بود زندگی تازه‌ای را در پیش بگیرد.
با مرگ دیوید سینار، گزارش‌های مختلفی درباره این حادثه در رسانه‌ها منتشر شد و همه از قصور دختری می‌گفتند که هنگام رانندگی در حال استفاده از شبکه‌های اجتماعی بوده و همین باعث شده که جان یک مرد را بگیرد.
در این شرایط، دختر 20ساله به اتهام قتل ناشی از رانندگی خطرناک پای میز محاکمه رفت و در شرایطی که اعتراف کرده بود هنگام تصادف در حال گرفتن عکس سلفی بوده است، چند روز پیش در دادگاهی در انگلستان محاکمه شد و قضات دادگاه او را به تحمل 3سال‌ونیم حبس و همچنین ۴۵‌ماه محرومیت از رانندگی محکوم کردند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید