• پنج شنبه 25 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 9 صفر 1446
  • 2024 Aug 15
دو شنبه 4 تیر 1403
کد مطلب : 228190
+
-

خوش خبر

معافیت پدران 35ساله از سربازی
خبرهایی در زمینه معافیت سربازی برای آنهایی که متأهل هستند یا سر کار می‌روند، معمولا اخبار شیرینی است چون هم لازم نیست از خانواده دور شوند و هم کارشان را به‌خاطر 2سال دوری از دست نمی‌دهند. مخاطب این خبر خوب هم از همین افراد هستند؛ آنهایی که بالای 35سال دارند و دارای 2فرزند هستند. ماجرا این است که سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه درباره معافیت سربازی مشمولان با حداقل ۳۵سال سن و دارای حداقل 2فرزند گفته که این افراد اگر غیبت نداشته باشند، از سربازی معاف خواهند شد.

آزادی تولیدکننده سالخورده
کار تولید فراز و نشیب زیادی دارد، اما گاهی این فراز و نشیب‌ها آنطور که باید کنار هم چفت نمی‌شود و تولیدکننده آبرومند و موفق را زمینگیر می‌کند؛ مثل تولیدکننده خوش‌‌آوازه ۸۴ساله البرزی که سال‌ها شیرخشک تولید می‌کرد. او به‌خاطر بعضی بدعهدی‌ها در خرید محصولاتش، متضرر و حدود ۳ میلیارد تومان بدهکار شد. سال ۱۴۰۱ هم به ناچار عذر ۴۹ نیروی کارخانه‌اش را خواست و به زندان رفت، اما در آستانه عید غدیر و به برکت این ایام ستاد دیه استان البرز با مجموعه اقدامات حمایتی که انجام داد زمینه آزادی این تولیدگر آبرومند را فراهم کرد. این ستاد طی مذاکراتی با شاکی‌ها، برای بخشی از بدهی‌های او بخشش گرفته و باقی مبلغ را هم از محل کمک‌های مردمی تأمین کرده است. به امید رونق بیشتر تولید و گره‌گشایی از کار تمام گرفتاران.

فندقلو پاکسازی می‌شود
آنطور که آمارها می‌گویند، از نظر تولید زباله در دنیا جزو ۲۰ کشور اول هستیم و آنقدر زباله تولید و در طبیعت پراکنده می‌کنیم که‌کم‌کم جنگل‌ها و فضاهای سبز را بدون پلاستیک و زباله نمی‌توانیم ببینیم. جنگل‌های شمالی و غرب کشور که در سراسر سال پر از مسافر و گردشگر است، بیشتر در معرض انباشت زباله قرار دارند. عدد دقیقی از یادگاری‌های تلنبار شده ما در جنگل‌ها وجود ندارد، اما اگر بار دیگر به همان جنگلی برویم که قبلا رفته بودیم شاید از انبوه زباله، حتی از خودرو پیاده نشویم؛ روندی که اگر متوقف نشود در آینده به جای کوه‌های سرسبز با کوه‌های زباله روبه‌رو می‌شویم. چند سالی است که گروه‌های فعال محیط‌زیست برای پاکسازی طبیعت از زباله دست به‌کار شده‌اند و به‌صورت گروهی به دل طبیعت می‌زنند. در چند روز گذشته هم جنگل فندقلو در استان اردبیل با کمک مردم در حال پاکسازی از زباله است. کاش بدانیم که نگاه تاریخی بلندمدت به محیط‌زیستی که در آن زندگی می‌کنیم، کلید نجات طبیعت از دست زباله‌هایی است که ما در طبیعت رها می‌کنیم و نمی‌دانیم زباله‌ها ما را رها نمی‌کنند .



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :