• شنبه 9 تیر 1403
  • السَّبْت 22 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 29
دو شنبه 4 تیر 1403
کد مطلب : 228172
+
-

یحیی؛ مأمور احیا

گل‌محمدی که در دوران بازی وامدار فولاد بوده، حالا می‌تواند با نجات این تیم بحران‌زده ادای دین کند

یحیی؛ مأمور احیا

سرانجام تکلیف یحیی گل‌محمدی برای فصل جدید مشخص شد و سرمربی سابق پرسپولیس بعد از نیم‌فصل استراحت، هدایت فولاد خوزستان را بر عهده گرفت. در زندگی حرفه‌ای و حتی شخصی یحیی، فولاد همیشه یک اسم خاص بوده است؛ باشگاهی که در یک مقطع بحرانی در مسیر گل‌محمدی قرار گرفت و او را به اوج بازگرداند. داستان به سال78مربوط می‌شود که تب مالت یحیی باعث شد بعد از دبل قهرمانی پرسپولیس، علی پروین نام گل‌محمدی را در لیست مازاد قرار بدهد و بسیاری تصور کردند دیگر دوران فوتبال او به پایان رسیده است. با این حال یحیی در کنار نعیم سعداوی راهی فولاد خوزستان شدند. گل‌محمدی 3فصل در اهواز توپ زد که نه‌تنها منجر به بهبود شرایطش شد، بلکه او را طوری به اوج بازگرداند که به تیم ملی رسید و بعدتر در ابتدای لیگ دوم حرفه‌ای در قامت یک بمب خبری به پرسپولیس بازگشت.
حالا اما بعد از این همه سال، دست تقدیر در حالی گل‌محمدی و فولاد را به هم رسانده که وضعیت تا حدی برعکس است. یحیی در این سال‌ها جایگاهش را به‌عنوان یک مربی موفق در فوتبال ایران تثبیت کرده و حتی زمان جدایی از پرسپولیس هم وضع تیمش آنقدرها بد نبود. در نقطه مقابل تیم معتبر اهوازی فصل بسیار بدی را پشت سر گذاشت و تا یک میلی‌متری سقوط هم پیش رفت، هرچند در نهایت به لطف گل ساسان انصاری به نساجی آنها در لیگ برتر ماندگار شدند. همه می‌دانند که این شرایط در‌ شأن فوتبال خوزستان نیست. فولاد نیاز به احیا و بازسازی دارد و شاید بین مربیان ایرانی، کسی برای این ماموریت شایسته‌تر از خود یحیی گل‌محمدی پیدا نمی‌شد. آیا او می‌تواند قهرمان لیگ چهارم فوتبال ایران را در لیگ بیست‌وچهارم و پس از دقیقا 2دهه به روزهای اوجش برگرداند؟ این شاید ادای دین گل‌محمدی به فولاد هم باشد.

چشم مازادها به یحیی
کدام بازیکنان پرسپولیس راهی فولاد خواهند شد؟

از زمان انتشار خبر حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت فولاد خوزستان، شایعات زیادی پیرامون پیوستن برخی شاگردان سابق او به این تیم مطرح شده است. به هر حال طبیعی است که وقتی یک مربی جایی می‌رود، بعضی بازیکنان قبلی خود را برای جذب در اولویت قرار بدهد، چرا که هم به آنها اعتقاد فنی دارد و هم با توجه به سابقه همکاری، دو طرف همدیگر را به خوبی می‌شناسند. بر این اساس بعید نیست در روزهای باقیمانده از نقل‌وانتقالات تابستانی شاهد پیوستن شماری از بازیکنان فعلی و سابق پرسپولیس به فولاد باشیم اما پرسش اینجاست که کدام‌یک از آنها راهی اهواز خواهند شد؟ به‌عنوان مثال اسم علی نعمتی و فرشاد فرجی زیاد تکرار می‌شود؛ 2مدافعی که در پرسپولیس انتقادات فراوانی را تحمل کردند و بعید نیست هر دو در لیست مازاد سرخپوشان قرار بگیرند. از سوی دیگر سعید صادقی هم می‌تواند یکی از بازیکنان مدنظر گل‌محمدی باشد؛ وینگری که مورد علاقه یحیی بود و حتی بعضا به امید عالیشاه ترجیح داده می‌شد اما بعد از تغییر کادرفنی پرسپولیس به نیمکت چسبید. همچنین در این مدت کوتاه اسم سروش رفیعی هم به‌عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی حضور در فولاد مطرح شده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید