• شنبه 9 تیر 1403
  • السَّبْت 22 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 29
یکشنبه 3 تیر 1403
کد مطلب : 228046
+
-

80درصد خارجی‌ها تقلبی هستند

بعضی ازمحصولات آرایشی – بهداشتی موجود در بازار مطابق خواسته مصرف‌کنندگان نیست و آنها را به سمت محصولات قاچاق و فیک سوق می‌دهد

80درصد خارجی‌ها تقلبی هستند

نمی‌توان خواست مشتریان برای خرید محصولات آرایشی – بهداشتی را محدود کرد یا مرزهای کشور را بست تا فقط کالای ایرانی فروخته شود. فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات گسترده درباره کالای خارجی وجود دارد و آنها را ترغیب به خرید می‌کند. این مسئله به‌ویژه درباره نسل جوان و به‌اصطلاح دهه هشتادی‌ها بیشتر دیده می‌شود که تمایل به خریدهای آنلاین دارند. این نکاتی است که موسی احمدزاده، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران و نایب‌رئیس انجمن واردکنندگان و تولیدکنندگان صنایع آرایشی- بهداشتی و عطریات کشور مطرح و در پاسخ به سؤالات همشهری به جزئیات بیشتری از وضعیت بازار مصرف این محصولات در کشور اشاره می‌کند.


ابزار آرایشی محل تجمع باکتری
برس‌ها، اسفنج‌ها، پدها و سایر لوازم آرایشی می‌توانند باکتری‌ها را جمع کنند. آنها را به‌طور مرتب تمیز کنید تا از تجمع باکتری‌ها که عامل جوش و عفونت هستند، جلوگیری شود. اگر از تمیز کردن به موقع ابزار آرایشی غفلت کنید، می‌تواند خطرات جدی برای سلامت داشته باشد و پوست را در معرض عفونت و آسیب قرار دهد.

گزارش ‌به 190
لوازم آرایشی تولید ایران برچسب اصالت دارند. UID درج شده روی محصول یک کد ۲۰ رقمی است که اگر مصرف‌کننده آن را در سامانه تی تک TTAC وارد کند، متوجه خواهد شد که این کالا اصل است یا خیر. درصورت مشاهده محصول تقلبی خریداران می‌توانند آن را به سامانه ۱۹۰ یا دانشگاه‌های علوم پزشکی هر استان اطلاع‌رسانی کنند.

عوارض آرایش در کودکان
بعضی از خانواده‌ها اعتقادی به مضرات آرایش برای کودکان ندارند. به همین دلیل نوجوانان زیادی هستند که از سنین پایین مصرف محصولات آرایشی را آغاز می‌کنند. این در حالی است که ابتلا به بیماری‌های پوستی و ایجاد واکنش‌های حساسیتی برای این گروه‌های سنی به‌دلیل ظرافت و لطافت پوستی کودکان بیشتر از بزرگسالان است.

تمجید آسیب‌زا
روانشناسان می‌گویند که در مواجهه با تمایل کودکان به مصرف لوازم آرایشی، به‌کار بردن واژه‌هایی ازجمله «چه خوشگل شدی» باعث تشویق کودک به افزایش استفاده مجدد از لوازم آرایشی نامناسب سن‌شان می‌شود، البته که واکنش‌های تند و تنبیه هم مؤثر نیست و باید برای بچه‌ها با زبان کودکانه توضیح داده شود که این کار مخصوص بزرگ‌ترهاست.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید