• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
یکشنبه 3 تیر 1403
کد مطلب : 228038
+
-

رؤیای جذابیت

ایران از کشورهای پرمصرف‌در حوزه لوازم آرایشی است، با آمار بالای مصرف رژ لب، مژه مصنوعی، رژ گونه، لاک و ریمل

رؤیای جذابیت



پاک نکردن آرایش
مواد سمی موجوددر محصولات آرایشی هر قدر طولانی‌تر روی پوست بمانند، آسیب بیشتری دارند. این در حالی است که برخی افراد حتی هنگام خواب هم آرایش صورت را پاک نمی‌کنند. در ظاهر ممکن است بی‌ضرر باشد، اما منجر به بسته شدن منافذ، بروز جوش و سوزش خواهد شد و درباره محصولات غیراستاندارد و تقلبی این آسیب بیشتر است.

ضد‌آب‌ها خطر بیشتری دارند
استفاده مداوم از محصولات آرایشی ضد‌آب، عوارض دارد. ۸۲درصد از ریمل‌های ضد‌آب دارای مواد پروپلی‌فلورینه هستند که پیوندهای شناخته شده‌ای با انواع مختلف سرطان، اختلال در سیستم ایمنی و آسیب به سیستم‌های رشد و بارداری دارند. همچنین به پوست و چشم‌ها آسیب می‌رسانند و منجر به تحریک و تضعیف سد پوستی می‌شوند.

اشتراکی مصرف نکنید
به اشتراک گذاشتن محصولات آرایشی ممکن است بین برخی افراد رایج باشد، اما خطرات خود را به همراه دارد. با تبادل محصولات آرایشی، ممکن است ناخواسته باکتری‌ها، ویروس‌ها و حتی عفونت‌های چشمی منتقل شوند. پوست هم منحصربه‌فرد است و آنچه برای یکی مفید است ممکن است برای دیگری مضر باشد و در برخی افراد منجر به بروز واکنش‌‌ یا حساسیت‌ شود.

گول سلبریتی‌ها را نخورید
رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه اینستاگرام نقش مهمی در شکل‌دادن به ترجیحات مصرف‌کننده دارند. در شبکه‌های اجتماعی زیبایی سلبریتی‌ها و افراد معروف تأثیر قابل توجهی بر تصمیمات خرید دارند و این در حالی است که آنها اغلب برندهای تازه را تبلیغ می‌کنند تا بازار مصرف را رونق دهند. مراقب باشید در دام این تبلیغات کاذب نیفتید.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید