• پنج شنبه 7 تیر 1403
  • الْخَمِيس 20 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 27
شنبه 2 تیر 1403
کد مطلب : 227939
+
-

یک تیم، هزار دعوا

به‌نظر می‌رسد یکی از بزرگ‌ترین آفت‌های این سالیان استقلال، اختلاف اغلب بزرگان این تیم با یکدیگر بوده است

بهروز رسایلی- روزنامه‌نگار

اواخر هفته گذشته شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه احتمالا مهدی رحمتی سرمربی جدید استقلال خواهد بود. این شایعه ریشه و مبنای روشنی نداشت اما اتفاق جالب نوع تکذیب رحمتی بود؛ شدیداللحن و نیش‌دار، علیه مخاطب خاص. رحمتی اسمی از مخاطب خاص خود نبرد و صرفا به درج همین هشتگ بسنده کرد اما بسیاری گمانه‌زنی کردند که منظور او جواد نکونام بوده، مخصوصا که روابط آنها در گذشته چندان جالب توجه نبوده است. با این حال به همین بهانه می‌توان یک گام فراتر رفت و تصویر را قدری بزرگ‌تر دید؛ اینکه اغلب بزرگان و وزنه‌های اسمی استقلال رابطه دوستانه‌ای با هم ندارند و این مسئله باعث شده هر کدام از آنها که به تیم نزدیک می‌شوند، تحت فشار نفرات دیگر قرار بگیرند. در استقلال هیچ 2اسم بزرگی کاملا به هم نزدیک نیستند و این مسئله طی سالیان گذشته به‌شدت به باشگاه ضربه زده است. گزارش مفصل و ارائه جزئیات کامل از این پرونده شاید از حوصله هر خواننده‌ای خارج باشد اما دست‌کم می‌توان به چند مورد به‌صورت گذرا اشاره کرد.

   رحمتی - نکونام
اگر از همین آخر شروع کنیم، روابط نکونام و رحمتی اوایل دهه90 و در تیم بسیار پرستاره استقلال رو به تشنج رفت؛ پادشاهان پرشماری که شاید در یک اقلیم نمی‌گنجیدند. نکونام و رحمتی با هم دوست نبودند و زمانی که رحمتی بعد از قهر با تیم ملی برای همیشه از سوی کارلوس کی‌روش کنار گذاشته شد، بخشی از این مسئله را از چشم نکونام دید؛ نزدیک‌ترین ایرانی به کارلوس که به قول خود رحمتی اسپانیایی هم بلد بود!

   نکونام - مجیدی
برای پی بردن به کیفیت روابط آنها، فقط کافی است حواشی دیدار 3فصل قبل فولاد- استقلال را به یاد بیاورید؛ مسابقه‌ای که با پیروزی تیم اهوازی به پایان رسید اما بعد از مسابقه 2سرمربی در رسانه‌ها حسابی از خجالت هم در آمدند. مجیدی گفت بعضی‌ها به محبوبیت او حسادت می‌کنند و نکونام هم مدعی شد به جای وقت‌گذرانی در فضای مجازی روی کار و پیشرفتش متمرکز است. فرهاد البته یک استوری آمیخته به تهمت‌های بسیار تند هم علیه نکونام گذاشت که طبیعتا ما اینجا نمی‌توانیم آن را بازنشر کنیم. ابتدای فصل گذشته و بعد از مطرح شدن اسم نکونام برای سرمربیگری استقلال، فرهاد به شکلی غیرمنتظره از او حمایت کرد اما بعد همه‌‌چیز رها شد و این اواخر که استقلال شانس قهرمانی داشت، مجیدی در رفتاری بحث‌برانگیز تصاویر قهرمانی آبی‌ها با تیم خودش را منتشر می‌کرد.

   نکونام - فکری
انتظار دارید چه چیزی بنویسیم؟ اگر یادتان هم نمی‌آید، فقط اسم دو عزیز را در گوگل سرچ کنید تا از دل یکی از منشوری‌ترین جملات تاریخ فوتبال ایران که بعد از بازی فولاد و استقلال بر زبان محمود فکری جاری شد، پی به کیفیت رابطه آنها ببرید!

   فکری - مجیدی
در میانه‌های لیگ بیستم فرهاد مجیدی جای فکری را روی نیمکت استقلال گرفت و محمود هرگز با این ماجرا کنار نیامد. بعد از شکست استقلال در فینال جام‌حذفی همان فصل، فکری با انتشار یک استوری مدعی شد در زمین غصبی جواهر هم بکاری خون درو خواهی کرد اما فصل بعد مجیدی از همان زمین غصبی «قهرمانی بدون باخت» درو کرد!

   غفوری - نکونام
وریا تازه بازنشسته شده و هنوز برای ورود او به این پرونده خیلی زود است اما اسمش را از این جهت نوشتیم که غفوری آغازگر موج انتقادات از جواد نکونام در پایان فصل گذشته بود. بعد هم که امیرحسین صادقی به‌عنوان رکورددار بازی برای استقلال در تاریخ لیگ برتر به وریا یورش برد، معلوم شد این درگیری‌ها در لایه‌های زیرین و موج‌های فرعی هم ادامه دارد!

   منصوریان - مجیدی
علیرضا منصوریان سلطان کنفرانس‌های طولانی است و اسفند 3سال پیش یکی از جنجالی‌ترین آنها را به حملات توفانی علیه مجیدی اختصاص داد؛ وقتی فرهاد به‌عنوان سرمربی استقلال به او که سرمربی نفت آبادان بود بی‌اعتنایی کرد و علیمنصور هم در نشست خبری بعد از بازی گفت: «آقای خوشتیپ؛ راهت به سمت ترکستان است!»
برای خودداری از اطاله کلام به مصادیق پرشمار دیگر نمی‌توانیم ورود کنیم، اما حیف است اشاره نکنیم که حداقل نصف آدم‌های این فهرست به‌طور جداگانه با امیر قلعه‌نویی هم مشکل داشته‌اند! نکونام در میانه‌های لیگ سیزدهم به‌خاطر اختلاف با قلعه‌نویی از استقلال رفت و یک مصاحبه تند و تاریخی علیه او انجام داد. فرهاد مجیدی همیشه با امیر مشکل داشته و زمانی که دستیار وینفرد شفر بود، در بازی سپاهان و استقلال با او دست نداد، بعد هم مطلبی منتشر کرد در مورد اینکه بعضی‌ها موفقیت استقلال را فقط با خودشان می‌خواهند. برای به یاد آوردن نمایی کلی از روابط رحمتی و ژنرال هم کافی است سراغ آن تصویر ماندگار از زبان‌درازی دروازه‌بان وقت استقلال رو به قلعه‌نویی، سرمربی تراکتور بروید؛ ورزشگاه آزادی، لیگ پانزدهم، بهار95!


 

این خبر را به اشتراک بگذارید