• سه شنبه 5 تیر 1403
  • الثُّلاثَاء 18 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 25
پنج شنبه 31 خرداد 1403
کد مطلب : 227920
+
-

بازداشت 4 نفر در آتش‌سوزی مرگبار بیمارستان قائم‌رشت

بازداشت 4 نفر در آتش‌سوزی مرگبار بیمارستان قائم‌رشت

به‌دنبال آتش‌سوزی هولناک بیمارستان قائم رشت که جان 8 بیمار را گرفت، رئیس‌کل دادگستری گیلان از بازداشت  4 نفر در این پرونده خبر داد.
به گزارش همشهری، بامداد سه‌شنبه، آتش‌سوزی هولناکی در طبقه منفی یک بیمارستان قائم رشت رخ داد که باعث مرگ 8 بیمار شد؛ همه این بیماران در آی‌سی‌یو واقع در طبقه منفی یک بستری بودند و بر اثر استنشاق دود جانشان را از دست دادند. یک روز بعد و با انجام بررسی‌های اولیه، رئیس‌کل دادگستری گیلان از بازداشت 4نفر در رابطه با این حادثه خبر داد و گفت: با توجه به گزارش آتش‌نشانی احتمال افزایش تعداد بازداشتی‌ها وجود دارد.
به‌گفته حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، علت حادثه از سوی سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است؛ ضمن آنکه با توجه به فوت تعدادی از بیماران، پزشکی قانونی استان در حال بررسی علت دقیق فوت آنان است.
وی همچنین از تعیین قاضی ویژه برای بررسی این حادثه خبر داد و گفت: پیگیری موضوع با جدیت در دست انجام است.
این تنها اتفاقی نیست که روز گذشته در پرونده آتش‌سوزی بیمارستان رشت رخ داده است. شامگاه سه‌شنبه گذشته نماینده ویژه سرپرست ریاست‌جمهوری برای بررسی حادثه راهی رشت شد و اعلام کرد که براساس گزارش دستگاه‌های مربوطه قصور مدیریت بیمارستان در این حادثه مشهود است. به این ترتیب، مدیر بیمارستان عزل و بیمارستان نیز تعطیل شد تا ‌آنطور که نماینده ویژه سرپرست ریاست‌جمهوری می‌گوید:«امیدواریم با این اقدامات، بازسازی و فعالیت دوباره بیمارستان قائم(عج) رشت با مدیر جدید و مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی به سرعت از سر گرفته و این مرکز درمانی فعال شود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید