• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
پنج شنبه 31 خرداد 1403
کد مطلب : 227840
+
-

فرار از بوی بد دهان

بوی بد دهان یکی از عوارضی است که در فصل تابستان به‌ویژه در واگن‌های مترو و اتوبوس‌ها ‌در ساعات ازدحام جمعیت بیشتر احساس و باعث آزار مسافران می‌شود. بوی بد دهان می‌تواند دلایل تغذیه‌ای و گوارشی زیادی داشته باشد. اما برای از بین بردن این عارضه ناخوشایند چه باید کرد؟
دکتر خدیجه رحمانی، استاد تغذیه دانشگاه شهید بهشتی درباره بروز بوی بد دهان در برخی‌ افراد در روزهای گرم تابستان و نکات تغذیه‌ای برای پیشگیری از این عارضه، می‌گوید: افراد باید سعی کنند از غذاهای پختنی کمتر استفاده کنند. به‌منظور پیشگیری از بوی بد دهان باید ترکیب غذایی گیاهی مصرف شود.
این دسته از افراد نباید برای مدت طولانی خود را گرسنه نگه دارند. در فواصل مختلف یا میوه یا سبزیجات مصرف کنند. در غذاهایی که می‌خورند نیز از سبزیجات معطر مانند نعناع، ترخون، مرزه و ریحان، استفاده کنند. در فواصل بین وعده‌ها نیز سبزیجاتی مانند کاهو، کلم و هویج بخورند.
این متخصص تغذیه درباره تأثیر مصرف سالاد پیش یا بعد از غذا می‌گوید: سالاد تاثیری روی بوی بد دهان ندارد. سالاد بیشتر مربوط به مبحث کاهش وزن است. در واقع مصرف سالاد باعث می‌شود معده به جای غذای پر‌کالری با یک غذای بسیار کم‌کالری پر شود که این مسئله می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش وزن داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید