• شنبه 9 تیر 1403
  • السَّبْت 22 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 29
سه شنبه 29 خرداد 1403
کد مطلب : 227712
+
-

کمک به 50کودک کار؛ شرط بخشش قاتل

دادگاه
کمک به 50کودک کار؛ شرط بخشش قاتل

 اولیای دم پسری جوان که 12سال قبل در درگیری به قتل رسیده بود، به حرمت عید قربان و با شرط کمک به 50کودک کار، قاتل پسرشان را بخشیدند.
به گزارش همشهری، یکی از روزهای مهرسال91 جوانی به نام مهدی که خودرویی را برای تعمیر به تعمیرگاهی در یکی از شهرهای استان مرکزی برده بود، هنگام تسویه‌حساب نسبت به دستمزد تعمیرکار اعتراض کرد و همین اعتراض باعث درگیری میان او و کارگر جوان تعمیرگاه به نام نیما شد. در این درگیری نیما به قتل رسید و مهدی که پس از جنایت گریخته بود، در جریان تحقیقات پلیس دستگیر شد. او فردی معتاد بود و سابقه درگیری و سرقت خودرو داشت. وی در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: از روزی که معتاد شدم، برای تامین پول مواد تصمیم به سرقت گرفتم. روز حادثه ماشینی را که سرقت کرده بودم به تعمیرگاه بردم، چون خراب شده بود. من معمولا ماشین‌های پراید و پژو را سرقت می‌کردم و تحویل مالخر می‌دادم. گاهی هم با ماشین‌های سرقتی، راهی خیابان‌ها می‌شدم و دست به سرقت لوازم داخل خودرو می‌زدم. آن روز احساس کردم که کارگر تعمیرگاه می‌خواهد دستمزد بالایی از من بگیرد. اعتراض کردم و چون عصبانی شده بودم فحاشی کردم و باهم گلاویز شدیم و نمی‌دانم چه شد که از شدت عصبانیت، میله‌ای برداشتم و ضربه‌ای به سر و صورت کارگر تعمیرگاه زدم. او خون‌آلود روی زمین افتاد و من از ترسم فرار کردم که درنهایت دستگیر شدم. اما الان به‌شدت پشیمانم و عذاب وجدان دارم.
جوان جنایتکار پس از مدتی پای میز محاکمه رفت و به قصاص محکوم شد. با قطعی‌شدن رای، شمارش معکوس برای قصاص قاتل شروع شد. او حتی یک مرتبه هم پای چوبه دار رفت اما در واپسین لحظات موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد و به زندان برگردد. از همان زمان تلاش برای نجات قاتلی که تغییر بزرگی در زندگی‌اش ایجاد کرده بود، شروع شد. مهدی در زندان، مواد‌مخدر را ترک کرده بود و درس می‌خواند؛ هرروز ورزش می‌کرد و قرآن می‌خواند. به تمام زندانیان کمک می‌کرد و این خبرها نیز به گوش اولیای دم رسیده بود. درحالی‌که قرار بود مرد زندانی برای بار دوم پای چوبه دار برود و قصاص شود، اولیای دم تصمیم بزرگی گرفتند و به قاتل زندگی بخشیدند. آنها به حرمت عید قربان، از قصاص قاتل گذشت کردند و برای آرامش روح مقتول، شرط گذاشتند تا مرد زندانی به 50کودک کار کمک کند؛ از خرید پوشاک و مواد غذایی گرفته تا بردن آنها به سفر، رستوران و مراکز تفریحی. به این ترتیب، با بخشش اولیای دم، مرد رهایی یافته از قصاص، بعد از گذشت 12سال از زندان آزاد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید