• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
یکشنبه 27 خرداد 1403
کد مطلب : 227552
+
-

50هزار گردشگر روس به ایران آمدند

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیش‌بینی کرد که شمار گردشگرانی که از روسیه به ایران سفر می‌کنند در سال ۲۰۲۴ میلادی از ۵۰هزار گردشگر بیشتر شود.
مسلم شجاعی در نشست «گردشگری بین‌المللی روسیه و جهان» که در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی روسیه در مجموعه نمایشگاهی ودنخای مسکو برگزار شد، افزود:‌ سال گذشته ۵۰هزار گردشگر از روسیه به ایران سفر کردند و انتظار داریم که امسال این رقم به بالاترین میزان خود برسد.
به گزارش ایرنا، وی افزود: پارسال بیش از ۶۰هزار گردشگر از ایران به روسیه سفر کردند و معتقدیم گردشگری ورودی از 2کشور ظرفیت بسیار بیشتری دارد.
سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به اجرایی‌شدن توافقنامه لغو روادید سفرهای گروهی شهروندان ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: گردشگران در این چارچوب در گروه‌های 5 تا ۵۰نفره می‌توانند ۱۵روز در هر یک از کشورها حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: روسیه و ایران دارای فرهنگ، تاریخ و همچنین جاذبه‌های طبیعی غنی هستند که شرایط مساعدی را برای تبادل گردشگر فراهم می‌کند.
گفتنی است، توافقنامه لغو روادید سفرهای گروهی بین کشورهای ایران و روسیه سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۵) امضا شد؛ اما اجرایی‌شدن آن به‌دنبال همه‌گیری کرونا به تأخیر افتاد.
درنهایت با تلاش‌های طرف‌های ایرانی و روسی، اجرای این توافقنامه از آگوست۲۰۲۳ (دهم مرداد۱۴۰۲) آغاز شد.
اولین گروه از گردشگران ایرانی در این چارچوب در سفر به روسیه از قفقاز شمالی بازدید کرده بودند.
در چارچوب این توافقنامه، گروه‌هایی از گردشگران که از 5 تا ۵۰نفر سازماندهی شده‌اند، می‌توانند بدون روادید از هردو کشور بازدید کنند.
پیش از این نیکیتا کندراتیف، مدیر بخش همکاری‌های اقتصادی چندجانبه و پروژه‌های ویژه وزارت توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه، دراین‌باره گفته بود: طبق برآوردهای ما جریان گردشگران متقابل با ایران از طریق سازوکار گروهی بدون روادید در سال۲۰۲۴ به حدود ۴۰هزار سفر خواهد رسید.
ناتالیا مولوچکووا، رئیس بخش تعامل با مقامات خارجی دفتر پروژه توسعه گردشگری و مهمان‌نوازی در مسکو نیز اظهار داشت: در سال۲۰۲۳، ۲. ۳میلیون گردشگر خارجی به مسکو آمدند که در این میان شمار گردشگران از ایران در سال۲۰۲۳ نه‌تنها از سال۲۰۲۲ بلکه حتی از زمان قبل از همه‌گیری کرونا در سال۲۰۱۹ فراتر رفته است.
وی ادامه داد: در چارچوب توافقنامه سفرهای گروهی بدون ویزا امیدواریم در آینده نزدیک شمار گردشگران ایرانی در روسیه افزایش چشمگیری داشته باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید