• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 26 خرداد 1403
کد مطلب : 227483
+
-

آزادی زندانی جرائم مالی بعد از 23سال

زندانی جرائم مالی که از 23سال قبل به‌دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی‌اش به زندان افتاده بود در جریان ملاقات مردمی مجازی دادستان تهران از زندان آزاد شد.
به گزارش همشهری، دادستان تهران به همراه معاونان در ملاقات مردمی با تعدادی از زندانیان به‌صورت مجازی دیدار کرد و ضمن شنیدن مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان دستورات لازم را در جهت رفع مشکل آنها صادر کرد. در این دیدار مجازی دادستان تهران که از شرایط خاص 2زندانی جرائم مالی باخبر شده بود دستور آزادی آنها را صادر کرد.
علی صالحی در رابطه با آزادی این دو زندانی گفت: یکی از زندانیان به‌دلیل صدور چک بلامحل و بدهی مالی و شاکی خصوصی از آذر‌ماه سال ۱۳۸۰ وارد زندان شده بود. این زندانی به‌دلیل عدم‌تمکن مالی در تامین وثیقه چندین سال به مرخصی نرفته بود. او ۴شاکی خصوصی داشت که محکومیت حبسش به پایان رسیده بود، اما به‌دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی، در زندان به‌سر می‌برد. طی مذاکرات با شکات این فرد و پرداخت بدهی او از محل اعتبارات خیرین، این زندانی بعد از ۲۳ سال آزاد شد.
دادستان تهران درباره دومین زندانی نیز گفت: زندانی دیگری از سال ۱۳۸۵ به‌دلیل رد مال در زندان به سر می‌برد که این زندانی نیز با پرداخت شدن مبلغ بدهی از محل کمک خیرین بعد از ۱۸سال آزاد شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید