• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 26 خرداد 1403
کد مطلب : 227484
+
-

جزئیات تازه از دستگیری شکارچی دختربچه‌ها

پلیس آگاهی
جزئیات تازه از دستگیری شکارچی دختربچه‌ها

«دخترم بیمار است و دلش می‌خواهد با شما فرشته‌ها بازی کند.» این جمله‌ای بود که مجرم سابقه‌دار به زبان می‌آورد تا بتواند دختربچه‌ها را فریب دهد؛ دختربچه‌هایی که النگو یا گوشواره طلا داشتند و مرد بی‌رحم قصد داشت هر طوری شده آنها را سرقت کند. به گزارش همشهری، چند روز قبل افرادی که برای هواخوری به پارکی در جنوب شرق پایتخت رفته بودند، چشمشان به 2 دختربچه افتاد که با پارچه‌ای دست‌ها و دهانشان بسته شده بود. شاهدان با دیدن این صحنه عجیب به سمت کودکان رفتند و دست و دهان آنها را باز کردند. هردو دختر وحشت زده بودند و گریه می‌کردند. دقایقی که گذشت، آنها گفتند که با یکدیگر خواهر هستند و فردی آنها را ربوده و طلاهایشان را دزديده است.
خانه 2 دختربچه که 4و 6ساله بودند، فاصله زیادی با پارک نداشت. وقتی پلیس به محل حادثه رسید دختر 6ساله گفت: من و خواهرم در کوچه مشغول بازی بودیم‌که مرد غریبه‌ای به سمت ما آمد. او گفت دخترش هم سن و سال ماست و دوست دارد با ما بازی کند. آن مرد می‌گفت که دخترش بیمار است. من دلم به حالش سوخت و به همراه خواهرم با مرد جوان رفتیم تا با دخترش بازی کنیم. اما او با چاقو تهدیدمان کرد و طلاهایمان را دزدید و دست و دهان ما را بست و داخل پارک رها کرد.
 
سرقت‌های سریالی
با اظهارات دختربچه‌ها، دوربین‌های مداربسته‌ای که در محدوده وجود داشت مورد بازبینی قرار گرفت و تصویر متهم به‌دست آمد اما ظرف مدت کوتاهی چند شکایت مشابه دیگر هم در اداره آگاهی تهران مطرح شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که متهم اغلب در مناطق جنوب و جنوب شرق تهران به سراغ دختربچه‌ها رفته و به بهانه اینکه دخترش بیمار است و می‌خواهد با بچه‌ها بازی کند، نقشه‌هایش را عملی می‌کند.

عفو مشروط
با تصویری که از متهم به دست آمده بود معلوم شد که وی یک مجرم سابقه‌دار است. او که نامش مجتبی است بیش از 10 سابقه کیفری ازجمله سرقت مسلحانه،دستبرد به خانه‌ها، زورگیری، اغفال و ربودن کودکان و سرقت از آنهادارد. این مجرم سابقه‌دار سال 96در شهرستان بناب آذربایجان شرقی به جرم ربودن دختربچه‌ها و سرقت طلاهایشان دستگیر و به 15سال زندان محکوم شده اما سال گذشته با دریافت عفو مشروط از زندان آزاد شده بود. ظاهرا پس از آن راهی پایتخت شد تا نقشه‌های مجرمانه‌اش را در تهران اجرا کند. در این شرایط بود که مأموران پاتوق‌های احتمالی وی را زیرنظر گرفتند تا اینکه وی در جنوب تهران شناسایی و دستگیر شد. او در بازجویی‌ها به فریب و ربودن دختربچه‌ها و سرقت طلاهایشان اعتراف کرد.
تحقیقات تکمیلی از این متهم، زیرنظر قاضی افضلی، بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 34تهران ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید