• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 26 خرداد 1403
کد مطلب : 227473
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/VmM9X
+
-

خوش خبر

رکورد داری در اهدای خون
اواخر دهه50شمسی، یک جوان کم سن و سال بود؛ اما هیئتی و بزرگ شده پای منبرها. بزرگ‌ترهای هیئت‌شان با هم قول و قرار گذاشته بودند که هرچند وقت یکبار خون اهدا کنند؛ پای او هم از همانجا به اهدای خون باز شد. از آن جمع بزرگ هم حالا فقط او مانده است. امین جُنیدی جعفری، مرد نیکوکار ۶۲ ساله ای که تا به حال ۱۸۱ بار خون اهدا کرده است. قول و قرار نانوشته‌ای است بین خود و خدایش که ۴۰ سال است هر 3‌ماه یک‌بار به مراکز اهدای خون می‌رود تا از رنج بیماران نیازمند خون بکاهد. شیرینی ۴ بیماری که در هر بار اهدای خون می‌تواند در نجات جانشان سهیم باشد به کنار؛ اما شیرین‌ترین مسئله در این کار، برایش این است که نیتش برای خداست و هیچ‌وقت گیرندگان خون را نمی‌بیند که کار خیرش به ریا آلوده شود. این فرد رکوردار اهدای خون تا به حال به
 ۳۱ استان سفر کرده و در مراکز مختلف، خونش را اهدا کرده است؛ هر بار هم در هر سفر، جمعی را با خودش همراه و دعوت به اهدای خون می‌کند؛ جمعی که تمام هزینه‌های سفرشان را برای قدردانی از کار خیرشان به‌عهده می‌گیرد.

گمشده ۱۰۰ میلیونی
۲ سال است که با تاکسی سمندش در خط تهران-رشت کار می‌کند؛ کلاج و ترمز می‌گیرد و دنده عوض می‌کند تا نان حلال را از پس ترافیک و پیچ و خم جاده به سفره خانواده‌اش ببرد. ابوالفضل قربان‌زاده، مرد ۴۲ ساله اهل رشت که یک روز کف تاکسی‌اش یک دستبند ۱۰۰ میلیونی پیدا کرده است. دستبندی که آنقدر سنگین بوده که خیال می‌کند بدل است؛ با این حال آن را به خانه می‌برد و نشان همسرش می‌دهد. وقتی متوجه می‌شود این دستبند طلاست و اتفاقا ارزش بالایی دارد، کیلومترها رانندگی می‌کند تا صاحب این امانت را پیدا کند؛ چهره نگران صاحب دستبند یک لحظه هم از جلوی چشمانش دور نمی‌شد. خوب می‌دانست حالا صاحب این طلا در چه حالی است و شاید تمام سرمایه‌اش همین‌ یک تکه طلا باشد. برای همین هم هرچه در توان داشت گذاشت و دست آخر هم آنقدر جاده‌ها را بالا و پایین کرد تا بالاخره این امانتی را به‌دست زوج جوانی که صاحبش بودند، رساند.

۲۰ گیگابایت اینترنت هدیه
کمتر از یک ‌ماه است که قصه‌ای پر غصه، کام ملت ایران را تلخ کرده ‌است و عمر کوتاه دولتی را رقم زد که پای خدمت و خدمتگزاری مردانه ایستاد اما به رسم سرنوشت، انتخابی زودهنگام سر رسید و حالا نسل همیشه در صحنه ایران باید به پاس قدردانی از زحمات بی‌دریغ دولت خدمتگزار با انتخابی شایسته، مسیر ناتمام او را به سرانجام برساند. تسهیلات اینترنتی دولت سیزدهم ازجمله خدماتی است که برای انتخاباتی باشکوه و انتخابی اصلح در خدمت هموطنان قرار می‌گیرد. در این زمینه عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته: «بسته ویژه تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی داخلی با امکانات ویژه ازجمله کانال خود و هواداران شان پیش‌بینی کرده‌ایم که تأیید آبی هم می‌گیرند که نشان‌دهنده مورد
 تأیید بودن محتوای این کانال‌هاست. برای مردم هم که می‌خواهند از طریق پیام‌رسان‌های داخلی در جریان اخبار انتخابات قرار بگیرند، بسته هدیه ۲۰گیگابایت رایگان پیش‌بینی شده ‌است. هرکس تمایل داشته باشد، می‌تواند این بسته را فعال و در طول ایام انتخابات از آن استفاده کند.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :