• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 26 خرداد 1403
کد مطلب : 227446
+
-

نكته بازی

چه انتظاری داشتید واقعا؟
یکی از اتفاقات عجیب بازی ایران و ازبکستان، شعارهایی بود که برخی تماشاگران حاضر در ورزشگاه در پایان مسابقه سر دادند. ابتدا خبر رسید موقع خروج بازیکنان از زمین، شماری از تماشاگران که در سکوهای روبه‌روی جایگاه نشسته بودند، خطاب به بازیکنان شعار «بی‌غیرت، بی‌غیرت» سر داده‌اند. راستش این است که اول باور نکردیم و گمان بردیم شاید خبر غیردقیق و نادرست بوده اما بعدا تصاویر ارسالی از ورزشگاه نشان داد واقعا چنین اتفاقی رخ داده و شمار شعاردهندگان به چندصد نفر بالغ می‌شود. راستش در مورد دوست‌داشتنی بودن یا نبودن این تیم خیلی می‌شود حرف زد اما در بدترین حالت هم تساوی با ازبکستان در یک بازی تشریفاتی و بعد از صدرنشینی تیم ملی در گروهش چنان فاجعه بزرگی نیست که سزاوار این واکنش‌ها باشد. مثلا چه انتظاری داشتید؟ تیم ملی 20 تا بزند؟

2چمن در یک ورزشگاه!
علیرضا بیرانوند که همچنان روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد، در جریان بازی با ازبکستان هم یک خروج و حفظ توپ بیخود داشت که چیزی نمانده بود مفت و مسلم باعث باز شدن دروازه تیم ملی شود. او به‌طور کلی ماه‌هاست که تبدیل به یک دروازه‌بان معمولی و ‌نه‌چندان قابل اعتماد شده. اتفاق عجیب‌تر اما در پایان مسابقه رخ داد؛ جایی که بیرانوند گفت: «ما موقعیت‌هایی هم به ازبکستان دادیم که به‌خاطر آب داده نشدن به چمن بود و دفع توپ را سخت می‌کرد.» راستش ما الان متوجه نشدیم؛ آیا زمین شماره یک آزادی ۲تا چمن دارد؟ خب پس چطوری می‌شود که موقعیت‌های ازبک‌ها به‌خاطر خشکی چمن به‌وجود آمده باشد اما فرصت‌های بازیکنان ایرانی روی چمن خیس و به‌خاطر طرح و برنامه‌های تیم ملی؟ واقعا دنیای عجیبی شده است!

20سال خوب است؟
یکی از رایج‌ترین انتقادات از تیم ملی ایران تحت هدایت امیر قلعه‌نویی، میانگین سنی بالای تیم و ‌جدی نبودن کادرفنی در بحث جوانگرایی است. این مسئله بعد از بازی با ازبکستان هم مطرح شد و ازجمله کسانی که به آن جواب داد، مهدی طارمی بود. مهاجم تیم ملی کشورمان گفت: «تغییر نسل نیاز به زمان دارد. باید صبور باشید. در رشته‌های دیگر هم که تغییر نسل صورت گرفته، دیدید که اتفاق خوبی رخ نداده است.» نمی‌دانیم منظور طارمی والیبال است یا رشته‌های دیگر اما کلا حق با اوست. اصلا چه کاری است تغییر نسل؟ همین الان هم حیف است که تیم ملی از خدمات امثال احسان حاج‌صفی، کریم انصاری‌فرد، محمد قاضی و محمدرضا خلعتبری محروم شده. کاش اینها در اردوی بعدی باشند. ما هم برای تغییر نسل صبر می‌کنیم؛ 20سال خوب است؟!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید