• پنج شنبه 7 تیر 1403
  • الْخَمِيس 20 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 27
پنج شنبه 24 خرداد 1403
کد مطلب : 227404
+
-

خالکوبی عجیب سارق موبایل‌قاپ سرنخی برای دستگیری او شد

میکی‌موس، دزد موبایل را لو داد

گزارش
میکی‌موس، دزد موبایل را لو داد

الهه فراهانی- روزنامه‌نگار

2سارق موبایل‌قاپ در یکی از سرقت‌هایشان سراغ جوان بلندقامتی رفتند که از قضا، یکی از بازیکنان معروف والیبال بود. هر چند آنها موفق به سرقت موبایل این ورزشکار معروف شدند، اما خالکوبی عجیب یکی از آنها باعث دستگیری‌شان شد.
به گزارش همشهری، مدتی قبل یکی از بازیکنان معروف والیبال در حال عبور از خیابانی در تهران بود که به دام دزدان فرصت‌طلب گرفتار شد. آنطور که مرد ورزشکار برای پلیس شرح داد، وی آن روز در حال صحبت با موبایلش بوده که ناگهان 2جوان موتورسوار به سمتش هجوم بردند و موبایل وی را قاپیدند. سارقان، سوار بر موتوری مدل بالا بودند که پلاکش را مخدوش کرده بودند. آنها ماسک بهداشتی به‌صورت داشتند که شناسایی نشوند، اما بازیکن معروف ‌متوجه خالکوبی‌های عجیب یکی از سارقان شده بود. به‌گفته او، سارق موبایل طرح میکی‌موس را روی گردنش خالکوبی کرده بود و این تنها سرنخی بود که وی از دزدان به‌خاطر داشت.
در این شرایط، تحقیـقـات برای شناسایی و دستگیری موبایل‌قاپان شروع شد، اما در مدت کوتاهی افراد دیگری هم با مراجعه به پلیس اعلام کردند که به دام این دزدان گرفتار شده‌اند. همه آنها مشخصات یکسانی از دزدان به پلیس ارائه کردند که این نشان می‌داد مأموران با یک باند دونفره روبه‌رو هستند. نکته مشابهی که همه مالباخته‌ها اعلام کرده بودند، این بود که دزدان کم‌سن و سال بودند و یکی از آنها طرح میکی‌موس را روی گردنش خالکوبی کرده بود.
ماموران که حدس می‌زدند سارقان، سابقه‌دار هستند به بررسی بانک اطلاعاتی پلیس پرداختند و دریافتند سارقی که خالکوبی میکی‌موس دارد، پیش از این هم دستگیر و زندانی شده است. به این ترتیب، هویت او شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. او اعتراف کرد که با همدستی دوستش به نام برسام، اقدام به موبایل‌قاپی می‌کردند و خبر نداشتند که یکی از طعمه‌هایشان، ورزشکاری معروف بوده است.
این سارق 22ساله گفت: از 16سالگی وارد دنیای مجرمان شدم و تخصصم موبایل‌قاپی است. معمولا پس از سرقت، گوشی‌ها را به‌دست مالخر می‌رسانم و پولم را می‌گیرم. شیوه و شگردم این بود که سوار بر موتور می‌شدم و در خیابان‌های خلوت پرسه می‌زدم و به محض شناسایی طعمه‌ای که در حال صحبت با موبایلش بود به سمتش می‌رفتم و موبایلش را می‌قاپیدم. در بعضی از سرقت‌ها، دوستم برسام که در فضای مجازی با او آشنا شده بودم همراهم بود. او نیاز مالی نداشت و از سرقت‌ها هیچ سهمی نمی‌‌خواست و فقط می‌گفت که به‌خاطر هیجانش مرا همراهی می‌کند.
وی ادامه داد: روزی که موبایل والیبالیست معروف را قاپیدم، برسام نیز همراهم بود، اما هیچ‌کدام‌مان این مرد را نشناختیم.
با اعترافات متهم، همدست 22ساله او نیز دستگیر شد و آنها برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفتند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید