• شنبه 9 تیر 1403
  • السَّبْت 22 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 29
چهار شنبه 23 خرداد 1403
کد مطلب : 227246
+
-

معرفی 5 بازار مناسب برای سرمایه گذاری خُرد

معرفی 5 بازار مناسب برای سرمایه گذاری خُرد

در حال حاضر، بهترین بازارها برای سرمایه‌گذاری در ایران، بازار سکه، طلا و بورس است. با این حال، اگر توانایی سرمایه‌گذاری با پول بیشتر را هم دارید، می‌توانید در بازار مسکن و خودرو هم سرمایه‌گذاری مناسبی داشته باشید. در ادامه روش‌های قابل‌قبولی را در سرمایه‌گذاری با پول کم به شما معرفی می‌کنیم.

سرمایه‌گذاری در مسکن
یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری مطمئن، سرمایه‌گذاری در مسکن است. هرچند این روزها حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید مسکن به‌خصوص در شهرهای بزرگی مانند تهران بسیار افزایش یافته است. اگر بتوانید با توجه به سرمایه خود، مسکن یا زمینی مناسب تهیه کنید این گزینه نیز برای سرمایه‌گذاری مناسب است، اما موضوع صحبت ما سرمایه‌گذاری با پول کم است که طبیعتا شامل سرمایه‌ای است که با آن بتوان در بخش مسکن سرمایه‌گذاری کرد. با این حال، به تازگی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات ارزش مسکن به بازار سرمایه معرفی شد‌ه است که اشخاص حقیقی می‌توانند با خرید واحدهای آن و با مبالغ کم نیز در رشد قیمت بازار مسکن سهیم شوند. برای این منظور لازم است که کد بورسی، دریافت و در یک کارگزاری ثبت نام کنید سپس در سامانه معاملاتی کارگزاری خود نماد «ارزش مسکن» را جست‌وجو کنید.

سرمایه‌گذاری در طلا و سکه
طبیعتا امکان خرید سکه تمام بهار آزادی با مبالغ کم وجود ندارد اما طلا کالای باارزشی است و در هر شرایطی باارزش خواهد ماند. سرمایه‌گذاری روی طلا و سکه جذاب و در میان‌مدت و بلندمدت سودده است اما با سرمایه کم شاید نتوان بازدهی چشمگیری برای آن متصور شد. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سرمایه‌گذاری با پول کم را در بازار طلا دارید، باز هم به بازار سهام روی بیاورید و سهام صندوق‌های طلا را که در بورس فعال هستند بخرید.

سپرده‌‌گذاری در بانک
اغلب افراد، اندوختن پول و سرمایه در بانک را بهترین سرمایه‌گذاری در ایران می‌دانند. با این فرض که پس‌انداز در بانک، یک سرمایه‌گذاری امن و بدون ریسک با سود ماهانه است که بدون هیچ نگرانی‌ای و بموقع پرداخت می‌شود. اما دو نکته در مورد سرمایه‌گذاری در بانک وجود دارد، اول از همه اینکه نرخ سود بانک پایین است و با سرمایه کم سود بسیار کمی به شما پرداخت می‌شود و نکته دوم نرخ شکست سود بانک درصورت برداشت زودتر از موعد است. باتوجه به نرخ تورم، با سرمایه‌گذاری در بانک ممکن است بتوانید سرمایه خود را در برابر تورم حفظ کنید اما نباید سودآوری قابل‌توجهی برای خود متصور شوید.

سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال
اگر جزو افراد بسیار علاقه‌مند به بورس، بازار سرمایه، ارز دیجیتال و فارکس هستید حتما باید با دانش و تخصص کافی وارد این بازارها شوید. سرمایه‌گذاری در این بازارها به‌خصوص بازار کریپتو (ارز دیجیتال) نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد.درصورت یادگیری مفاهیم تخصصی ارز دیجیتال و فارکس قادر به کسب بازدهی بالایی در این بازارها خواهید بود. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری در این بازارهای به ظاهر جذاب و سودآور نیاز به ريسك‌پذيري بالایی هم دارد. لذا خرید هرگونه ارز دیجیتال و رمزارز نیاز به انجام تحقیقات زیادی در زمینه بازارهای جهانی دارد.

سرمایه‌گذاری در بازار سهام
بازار سهام گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری است. یکی از مزایای بورس این است که با هر مبلغی (حتی ۱۰۰ هزار تومان) می‌توان به آن وارد شد. شما در ابتدای کار باید کد بورسی مخصوص به‌خود را دریافت کنید. این مقدمات ورود شما به بازار سهام را فراهم می‌کند. برای شروع فعالیت در بورس تنها لازم است یک اتصال به اینترنت و یک لپ‌تاپ، موبایل یا کامپیوتر داشته باشید.اگر دانش کافی در حوزه بورس و بازار سرمایه داشته باشید، ورود به این بازار یکی از راه‌های عالی برای کسب سود بالا خواهد بود.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید