• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
سه شنبه 22 خرداد 1403
کد مطلب : 227240
+
-

بزرگراه یادگار امام ره مسدود می‌شود

مهدی اسماعیل‌پور؛ روزنامه‌نگار

اوایل شهریور سال1401 بود که در سومین پویش امید و افتخار کلنگ احداث شاخه شرقی و غربی یادگار امام(ره) زده شد. این پروژه به‌دلیل وجود معارضان پرشمار نظامی، دولتی وخصوصی، یکی از پیچیده‌ترین طرح‌های مدیریت شهری است که عملیات اجرایی آن در گذشته آغاز شده بود، اما به‌دلیل پیچیدگی‌ها، وجود معارضان و تاسیسات زیرسطحی طرح همان ابتدا نیمه‌کاره رها شد. تا اینکه در این در دوره مدیریت شهری ششم پروژه با تمام سختی‌هایی که داشت دوباره فعال شده و درحال تکمیل است. طبق برنامه، شاخه شرقی تا پایان سال و شاخه غربی تا قبل از پایان ششمین دوره شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

دسترسی‌های جایگزین
مهدی اخ‌الصنایع، شهردار منطقه10 تهران درخصوص آخرین وضعیت پروژه توسعه شرقی و غربی بزرگراه یادگار امام(ره) می‌گوید: «با مصوبه فرمانداری شهر تهران، پیگیری‌های معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و تأکید شهردار تهران، ایجاد شاخه شرقی و غربی پروژه یادگار امام(ره) جزو اولویت‌های شهر تهران قرار گرفت. در همین راستا مصوبه شورای تامین اخذ شده و کارها به سرعت در شاخه شرقی و غربی درحال انجام است. یکی از مواردی که مصوبه شورای تامین است، طبق هماهنگی‌هایی که با پلیس راهور تهران بزرگ داشتیم، حدود 12روز آینده با اطلاع‌رسانی دقیقی که صورت خواهد گرفت، محدوده بزرگراه یادگار امام(ره) بعد از خیابان امام خمینی(ره) به‌صورت کامل محدود خواهد شد.»
شهردار دهمین تکه پایتخت درباره زمان بهره‌برداری از این پروژه می‌گوید: «پس از آن امیدواریم پروژه سرعت بگیرد و به‌صورت 3شیفت اجرایی خواهد شد. سعی می‌کنیم تا قبل از پایان این دوره از مدیریت شهری هم شاخه شرقی و هم شاخه غربی را در 2منطقه۹ و ۱۰ به اتمام برسانیم.»
شهردار منطقه10 در ادامه گفت:«در بحث تملک‌ها نیز بودجه لازم تعیین و مصوب شده است. امیدواریم طبق زمانبندی‌ که از سوی مجموعه مدیریت شهری مشخص شده، این بودجه پرداخت شود و براساس اولویت‌بندی تملک‌ها انجام شود.»

انسداد محدوده جی از ۲۸خرداد
سیدرحیم مرتضوی، شهردار منطقه۹ هم خبر از انسداد انتهای این بزرگراه را از 28خرداد داد و گفت: «انتهای بزرگراه یادگار امام(ره) از میدان جی به بعد، برای آغاز ساخت بخش غربی بزرگراه از ۲۸خرداد بسته می‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید