• شنبه 2 تیر 1403
  • السَّبْت 15 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 22
سه شنبه 22 خرداد 1403
کد مطلب : 227239
+
-

700میلیارد تومان خسارت حوادث برق به بازار

آتش‌سوزی‌های ناشی از نقض انشعابات برق تاکنون خسارت‌های سنگینی به بازار تهران وارد کرده است.
کامران عبدولی، معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به خسارت 1350میلیارد تومانی ناشی از 25حریق بزرگ بازار تهران طی سال گذشته  زیان ناشی از حریق‌های نقص سیستم برق را بالغ بر 700میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای کاهش خطر حریق در بازار با همکاری اداره برق ناحیه بازار، مجتمع‌های ناایمن محدوده بازار شناسایی و ساماندهی شده‌اند. در یک‌ماه اخیر هم 4مجتمع به تعداد مجتمع‌های ساماندهی‌شده بازار اضافه شد.

110مجتمع ساماندهی شده‌اند
او با اشاره به ساماندهی سیستم برق 110مجتمع و سرای بازار افزود: انشعابات برق 4مجتمع در دست ساماندهی است و 45مجتمع نیز برای این امر ثبت درخواست کرده‌اند؛ اما 47مجتمع و سرا به‌رغم اخطارهای داده‌شده هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده‌اند.

378ساختمان نا‌ایمن در پایتخت
معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران تعداد سراها و مجتمع‌های ناایمن بازار را 378ساختمان اعلام کرد: از مجموع 71ساختمان بحرانی پایتخت 12مورد در محدوده بازار قرار دارند که ایمن‌سازی آنها به‌طور جدی از سوی قوه قضاییه، سازمان آتش‌نشانی و شهرداری و کمیته ایمنی شورای شهر در حال پیگیری است. امیدواریم تا پایان امسال پرونده این ساختمان‌ها را ببندیم.

5 مجتمع تأییدیه دارند
به‌گفته عبدولی، ایمن‌سازی بازار به‌دلیل نبود همکاری برخی کسبه و مشکلات دیگر به‌کندی پیش می‌رود؛ به‌طوری‌که تاکنون فقط 5پاساژ و سرا در بازار توانسته‌اند با ایمن‌سازی کامل تأییدیه ایمنی دریافت کنند؛ مابقی یا همکاری نکرده‌اند یا فقط توانسته‌اند «تا حدی» ایمنی را ارتقا دهند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید