• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
سه شنبه 22 خرداد 1403
کد مطلب : 227232
+
-

اتوبوس‌های چینی به تهران می‌رسد

مریم باقرپور ؛ روزنامه‌نگار

در آینده نزدیک در حوزه حمل‌ونقل عمومی و به‌ویژه اتوبوس تحولی بزرگ صورت می‌گیرد و انتظارها به سر می‌رسد، چون به‌گفته نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران با رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، نخستین محموله اتوبوس، تاکسی و ون برقی یک‌ماه دیگر از چین وارد تهران می‌شود.
به‌گزارش همشهری، پرویز سروری با بیان اینکه ۱۲۰دستگاه اتوبوس داخلی در روزهای پیش رو به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شود، گفت: براساس پیگیری‌‎های صورت‌گرفته نخستین محموله اتوبوس‌های برقی از چین در یک‌ماه آینده وارد کشور خواهد شد.وی افزود: این اتوبوس‌ها می‌توانند هم بر تقویت حمل‌ونقل عمومی پایتخت و هم در بهبود وضعیت محیط‌زیست و کاهش آلاینده‌ها تأثیرگذار باشند.سروری با بیان اینکه نخستین محموله وارداتی از چین شامل اتوبوس، ون و تاکسی است، یادآور شد: محموله‌های بعدی نیز به‌تدریج وارد خواهد شد. در محموله اول بیش از 100دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت اضافه می‌شود.نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: 2500دستگاه اتوبوس، ۲۷هزارو۵۰۰ دستگاه تاکسی و ۱۰هزار دستگاه ون باید ظرف ۶‌ماه آینده وارد تهران شوند تا قرارداد به مرحله نهایی و قطعی برسد. مهم این است که محموله اول وارد و بعد از آن شرایط برای ورود محموله‌های بعدی فراهم شود.
وی ادامه داد: رفع موانع گمرکی مشکل شهرداری نیست اما با توجه به همکاری‌های دولت و جلسات برگزار شده در مدت اخیر، امید زیادی داریم که مشکلات برطرف و مدت زمان ترخیص محموله‌ وارداتی تسریع شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید