• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
سه شنبه 22 خرداد 1403
کد مطلب : 227185
+
-

پیگیری همشهری از فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست جواب داد

همسترباز حیوان آزار شناسایی شد

مجید جباری؛ روزنامه‌نگار

فردی که برای جمع‌کردن سکه‌های بازی تلگرامی «همسترکامبت» موجب آزار سنجاب ایرانی شده بود شناسایی و در استان کردستان دستگیر شد. در پی انتشار گزارش همشهری از پیگیری یگان حفاظت محیط‌زیست برای شناسایی حیوان‌آزاری که از سنجاب ایرانی ‌برای بازی همستر استفاده کرده بود، فرد خاطی با همکاری پلیس فتا شناسایی و تحویل مرجع قضایی شد. جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست در این‌باره به همشهری گفت:« به‌دنبال انتشار ویدئویی از فرد مذکور در فضای مجازی که موجب جریحه‌دار شدن احساسات مردم شد، علاوه بر پیگیری مدیران محیط‌زیست استان کردستان شخصا موضوع را پیگیری کردم و با همکاری پلیس فتا، این حیوان‌آزار شناسایی، ‌دستگیر و تحویل مقام قضایی شد تا درس عبرتی باشد برای افرادی که علاوه بر حیوان آزاری، تصاویر کار خود را در فضای مجازی منتشر و حال مردم را خراب می‌کنند.» سرهنگ جمشید محبت‌خانی با ابراز تأسف از چنین اتفاقاتی که مصداق حیوان آزاری است، افزود:«هر فردی که گونه‌های حیات وحش را آزار دهد و موجب جریحه دار شدن احساسات مردم شود، مرتکب جرم شده و عمل او قابل پیگرد است.برهمین اساس، بلافاصله بعد از مشاهده ویدئوی منتشر شده موضوع به اطلاع پلیس فتا رسید و فرد خاطی شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.
او افزود: همواره موارد حیوان آزاری را تحت پیگرد قرار می‌دهیم و با آزار حیات‌وحش برخورد می‌کنیم. فرد خاطی با نشر ویدئو در فضای مجازی مرتکب جرم مضاعف شد و مجازاتش به تشخیص مقام قضایی تشدید می‌شود. فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست در پایان از تلاش اداره محیط‌زیست استان کردستان و پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری فرد حیوان‌آزار قدردانی کرد.
به‌گزارش همشهری، تب بازی تلگرامی «همسترکامبت» مدتی است در کشور بالا گرفته و تعداد کاربرانی که برای دریافت جایزه این بازی به کلیک کردن صفحه موبایل خود رو آورده‌اند، رو به افزایش است. در این میان، برخی کاربران فضای مجازی برای دیده شدن و جذب دنبال‌کننده برای صفحات خود، به اقدامات مختلفی همچون حیوان آزاری روی آورده‌اند. در یکی از این موارد، ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی مجازی از مردی که سنجابی را به‌دست گرفته دست به‌دست می‌شود که این فرد دست و پا و صورت حیوان را بر صفحه موبایل می‌کوبد تا مثل ضربه زدن روی صفحه گوشی تلفن همراه در بازی‌های اینچنینی، امتیاز و احتمالا توکن‌های بیشتری به‌دست بیاورد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید